onboard video kaart uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

teddyberke

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Ik heb een computer packard bell imedia 4560 met een moederbord msi n1996, ik zou graag een nieuwe videokaart plaaatsen, maar daarvoor moet ik de onboard video kaart uitschakelen in de bios, maar ik vind nergens die optie om ze uit te schakelen

Kan mij hier iemand mee helpen?
Hieronder vind je de link van het moederbord

http://www.specsbox.com/142/msi-n1996-motherboard-specs.htm
De bios = phoenix award bios

Hoi....

Je eerste posting ondanks al zolang ingeschreven.Heet ik je toch nog welkom.

In 99% van de gevallen hoef je de onboard niet uit teschakelen als je een losse videokaart plaatst.Heb je problemen met de kaart dan?

Ja, als ik de nieuwe kaart instaleer en ik start de computer op , krijg ik een zwart beeld

Eerst dan maar eens vertellen welk systeem,welke kaart,welke voeding(evt nodig op die kaart).

Je scherm wel aangesloten op de kaart?Je zult niet de eerste zijn die dit over het hoofd ziet.

Packard bell imedia 4560 / amd sempron 300+ /2.01ghz / die draait met windows7, de videokaart is asus ah3450

In veel gevallen zal het moederbord automatisch de onboard kaart uitschakelen zodra hij een losse videokaart detecteert.
Wellicht is er ergens in de bios een optie te vinden wat de primaire kaart moet zijn?

Dit zal aangegeven staan in de vorm van: Primary video controller: Onboard/pci-e/agp

Deze zal ingesteld moeten worden op pci-e of agp afhankelijk van je pc (slechts een van de 2 opties is zichtbaar).

----
Update:

Je hebt de extra voeding aangesloten op de videokaart?
Langs de wit/bruine kabel zit een witte aansluiting op de videokaart, hier moet een molex stekker in.

Laatst bewerkt:
vind hier onder intregrated peripherals //onchip EHCI controller, zou het die kunnen zijn? en ""usb legacy kb support"", wat is dat?

ik heb het nogmaals geprobeerd, maar ik krijg een zwart scherm, de bios zie ik zelfs niet

Beste teddyberke, zou je even antwoord willen geven op de vraag betreft de voeding?
Zie mijn vorige bericht.

Nee, wat betreft de vraag of je de voeding ook op de videokaart aangesloten hebt?

Gezien je systeem, ben ik bang dat je voeding het gewoon niet aankan. 250 Watt is al niet veel en vaak voor dit soort systemen precies afgemeten.

Welke voeding zou ik dan min moeten steken? ik heb hier nog één liggen van 480w, ik zal eens proberen, alvast bedankt, en ik laat nog iets weten

480w zou genoeg moeten zijn.
Vergeet niet een stekker op de videokaart zelf in te steken.

Ik heb zojuist een voeding geplaatst van 480 watt, en inderdaad, nu heb ik beeld, alvast bedankt voor jullie goede raad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan