Onboard videokaart eruit halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb een NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro (Microsoft Corporation) (32 MB)
onboard videokaart. Maar ik weet niet precies wat 'onboard' inhoudt. Kan ik deze kaart wel gewoon verwijderen en daarin mijn nieuwe kaart stoppen. Hij zit namelijk wel in een slot apart slot en zit niet op het moederbord vast zoals de geluidskaart b.v., dus echt onboard is het niet want dan zou hij op de printplaat vast moeten zitten. Hoe zit dat precies?

Dat is inderdaad helemaal geen onboard videokaart maar gewoon een oud TNT Riva kaartje, dat kun je er zo uithalen.

Of je een nieuwe kaart kunt plaatsen hangt van een aantal zaken af. Wat voor aansluiting heeft je nieuwe kaart, is je voeding sterk genoeg, wordt je nieuwe kaart ondersteund door je moederbord???

En, vergeet niet, voor de de TNT Riva eruit haalt, eerst de videodrivers te verwijderen!!!

Laatst bewerkt:
Volgens mij zitten er geen drivers in maar gebruik ik de standaard driver die Windows toewijst met plug en play.
Ik heb een 6600 AGP besteld, 256 mb voor mijn PC, P4, 2 gig met 640 mb en een voeding van 300 watt.

Dan gewoon de TNT er uit en de 6600 er in en de nieuwe drivers installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan