onboard videokaart vervangen voor `losse``

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ebel

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
12
Ik heb een vraagje:eek:

Heb zojuist mijn nieuwe videokaart binnen gekregen ( EAH4670) voor mijn PB D5001:p
Mijn PB D5001 maakt nu gebruik van een onboard videokaart ( Nvidia 7050 geforce/610i nforce)!
Ik wil de 4670 er in zetten en installeren, maar moet ik bij een onboard videokaart ook eerst de drivers verwijderen??:confused:
En in de BIOS moet ik ook iets veranderen, maar wat precies??:(
Ik heb al even gekeken in mijn BIOS (F2), maar ik kan mijn Nvidia 7050 nergens vinden, of moet ik eerst de nieuwe Radeon 4670 plaatsen??:rolleyes:
Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen.
Thnks.
 
plaats gewoon eerst je nieuwe kaart installeer de drivers en kijk of het werk (als je geluk heb werk het dan maar dat is niet altijd zo)
 
Het is wel aan te bevelen om eerst de nvidea drivers te verwijderen.
De instelling in het bios (soms: onboard vga oid) gaat vaak automatisch goed
 
sorry voor de late reactie:eek:
heb de kaart erin gezet, daarna de drivers geinstalleerd, en het systeem opnieuw opgestart......geen problemen, en de Radeon 4670 word direct herkend!:D
De windows-prestatie index vloog direct omhoog ( van 3,0 naar 4,7 !!!):thumb:
Nu alleen de juiste scherm-resolutie vinden, mijn achtergrondje is ietwat opgerekt:confused:
resolutie staat nu op 1280 x 1024, of moet ik het instellen naar mijn 21`` scherm-resolutie?
bedankt alvast voor de info:thumb:
 
Het is inderdaad een goed idee om de standaard (native)resolutie van de monitor in te stellen.
Dat geeft scherper beeld.
Althans bij een TFT.
Wanneer de monitor is aangesloten met een (analoge) vga kabel helpt het ook om daarna auto adjust uit te laten voeren (afhankelijk van type)
 
Laatst bewerkt:
mijn tft monitor is aangesloten middels een vga kabel:rolleyes: maar hoe voer ik auto-adjust uit?
tevens heb ik last van wazige tekstdeeltjes ( minder zwart etc ):confused: kan dit aan de videokaart of monitor instellingen liggen?:shocked:
bedankt voor de info:thumb:
 
Dit ligt h.w.s. aan de instellingen
Autoadjust is afhankelijk van de monitor, zie gebruiksaanwijzing of post merk en type hier.
 
type monitor is> Monitor Type : Viseo 223Ws - 21 inches
:)
thnx
 
Knopje "Auto" linksonder Packerd Bell indrukken.
zie hier
Resolutie instellen op 1680 * 1050
en gelijk ook even kijken onder geavanceerd> beeldscherm of de vernieuwingsfrequentie op 60 staat.
Nu is de monitor optimaal ingesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan