Onboard Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Ik heb een onboard ATI Radeon (oid) videokaart. Ik heb nu een losse gekocht omdat ik de pc op de tv aan wil sluiten. Moet ik nu de oude onboard in de BIOS uitzetten, en zo ja, hoe doe ik dat, waar zou dat in de BIOS ongeveer onder moeten staan? Ik kan het namelijk niet zo goed vinden. Moet ik ook de drivers deinstalleren, en zoja, moet dat voordat ik de oude uitzet in de bios of erna? En pas op het allerlaatst de nieuwe erin toch? Ik heb het al een beetje geprobeerd op te zoeken maar ik kom er niet zo goed uit. Alvast bedankt!

Ik ben geen expert hierin maar ik had hetzelfde voor mijn videokaart. bij mij kon ik hem gewoon meteen aansluiten zonder in de bios te klooien want hij schakelde automatisch de on-board kaart uit. Ik hoop dat je er wat aan hebt

Bij mij is dat helaas niet zo. Als ik hem er nu gewoon in steek heb ik helemaal geen beeld. Ik zal dus eerst ergens iets uit moeten zetten. Helaas kan ik in de Bios alleen maar iets vinden over audio en niet over video. Er zit ook niet echt een appart kopje met onboard dingen ofzo. Ik zal eens opschrijven welke opties ik daar heb, misschien herkent iemand ze.

dat kan ik vast vinden met everest he?
Er staat
ECS RC410-M2
Is dat het?

Ja klopt inderdaad een Acer Apire, jaartje oud ongeveer. Heb wel foto's gemaakt van alle stappen die ik heb in de bios, heb je daar misschien wat aan? Misschien zie jij het in een keer..

PC Wizard geeft bij Mainboard aan
Manufacturer : ACER
Mainboard : ACER ERC410Mÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Bios : American Megatrends Inc.
Chipset : ATI Radeon Xpress 200
Physical Memory : 512 MB
LPC bus : Yes
PCI Bus : Yes
AGP Bus : Yes
USB Bus : Yes
SMBus/i2c Bus : Yes
Bus HyperTransport : No
Bus CardBus : No
Bus FireWire : Yes

Dus naar de site van Acer gaan, juiste type van de pc intikken, handleiding downloaden en daar staat het ongetwijfeld precies in

Helaas niet,

in de handleiding van mijn type computer staat helemaal niet vermeld over een onboard videokaart, wel over audio. In Everest eb pc wizzard wordt wel beide aangegeven dat er een geintegreerde videokaart in het systeem zit, met de gegevens erbij.
Heeft iemand anders nog een plan?

Welke Acer computer heb je precies? Geef even volledige naam en typenummer!

In de bios is er wel een kopje met Advanced chipset features.

Daarin staat iets over de boot graphics adapter a priori met verschillende keuzes zoals
PCI/IGD of IGD of IGD/PCI.
Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Het is een Acer Aspire T650 - Y97Z
met de volgende dingen standaard erin

Manufacturer : Acer Incorporated
Mainboard : ACER ERC410Mÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Chipset : ATI Radeon Xpress 200
Processor : Intel Pentium 4 516J @ 2933 MHz
Physical Memory : 512 MB
Video Card : ATI Technologies Inc Radeon XPRESS 200 SERIES
Hard Disk : HDT72251 (165 GB)
DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVDRRW GWA-4164B
DVD-Rom Drive : AOpen DVD-ROM DVD-9624
Monitor Type : LG Electronics L1717S - 17 inches
Network Card : Ralink Technology Corp RT2561/RT61 802.11g PCI
Network Card : Marvell Semiconductor (Was: Galileo Technology Ltd) Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller (Copper)
Operating System : Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Version 9.0c

In de bios is er wel een kopje met Advanced chipset features.

Daarin staat iets over de boot graphics adapter a priori met verschillende keuzes zoals
PCI/IGD of IGD of IGD/PCI.
Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Wanneer je een pci videokaart hebt geplaats, kies daar dan voor PCI/IGD

Hoe weet ik wat een of ik een pci videokaart heb? Er is toch ook zoiets als VGA oid?

onee weet het al, is inderdaad PCI.
Maar die kan ik dus nu niet plaatsen voordat ik naar de bios ga want dan heb ik geen beeld. Eerst op PCI zetten en dan kaart plaatsen?

Volgens mij computer uit, kaart plaatsen, pc aanzetten en naar de bios gaan, goed instellen en dan doorstarten

het lukt niet..
Als ik eerst de kaart erin doe zie ik meteen al niets. Moet dus eerst op de interne kaart veranderen naar PCI/IGD. Dat heb ik nu wel gedaan en zo staat ie. Als ik echter nu de kaart erin doe doet hij het nog steeds niet. Kan hem natuurlijk ook niet installeren met de drivers enzo want ik kan hem er helemaal niet in doen. Iemand?

Wat voor videokaart heb je geplaatst? Wat is merk en type??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan