onboardvideo hoger??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

winky123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Hoi ik heb een vraagje zou iemand mij kunnen vertellen wat er aan de hand is met mij pc ik had eerst een amd 2600+ sempron deze heb ik in kunnen ruilen tegen een pentium4 3.0ghz socket 775 nu lijkt het wel of dat mijn 1.6ghz amd sneller is dan mij nieuwe pentium niet alleen op het internet maar ook in windows zelf het zandlopertje draait wel erg lang vind ik voor zo een snelle pc ik heb 512 werkgeheugen maar mijn videokaart zit onboard nu had ik zelf bedacht om die wat hoger te zetten ik weet niet op hoeveel hij nu staat.
Heeft iemand een tip en kan iemand mij vertellen hoe ik dit in de bios verander en hoe ik in de bios kom heell erg bedankt en ps het beeld hapert een beetje.

Bij de meeste PC's kom je in BIOS door direct bij het opstarten op de "Delete" toets te gaan hangen..... Bij sommige merken is het de F2

ja ik heb het gedaan en heb de videokaart van 32 naar 64mb gezet maar merk nog steeds geen verschil

Ben je ook even langs alle andere zaakjes in BIOS gelopen? Ziet ie je CPU wel goed? Staat de FSB goed, staan er geen dingen aan die uit horen en omgekeerd, staan je drives goed en juist ingesteld....

Die P4 moet de Sempron er makkelijk uit klokken, tenzij je op deze nieuwe PC allerhande extra toeters en bellen hebt die allemaal meevreten uit de resources bak....?

uhm ik weet het niet ik weet niet wat wel en niet aan moet staan meschien komt het omdat ik een meisje ben daar kan het aan liggen kun jij me niet vertellen wat er wel aan en wat er niet aan moet staan

Heeft niets met "meisje zijn" te maken...... ik ken een heleboel jongens die ik niet graag in mijn bios zou laten rommelen....

kun je me helpen denk je

Bijlagen

• imag0066.jpg
    imag0066.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 59
Om te beginnen... als je iets veranderd in je bios wat te maken heeft met video en zulke dingen moet je in bios bij het hoofdstuk PnP/PCi settings het onderdeel ESCD even op "enabled" zetten.. standaard staat dit op disabled... anders is er kans dat er gewoon niets veranderd... vanzelfsprekend moet je ook bij de eindvraag "wijzigingen opslaan"[save changes] Yes zeggen, anders veranderd er ook niets

Op het zwarte opstartscherm en ook in windows bij deze computer> eigenschappen kun je zien of de P4 die weergegeven wordt ook echt degene is die in de kast zit.

OFF TOPIC: Leuke ketting en armband trouwens... maak je die zelf?

OFF Topic: Leuke foto trouwens ook hoor!
Omgeving Uden, Brabant

Ben je ondertussen al weer wat gaan knoeien met je bios? Het hoeft daar trouwens niet persé aan te liggen... heb je wel de juiste "driver" voor de "onboard" video? En, wat ik al eerder vroeg, heb je op deze nieuwe PC niet te veel [veel meer als op die oude] programma's tegelijk draaien...

GEEN DATING SITE HIER!!! gewoon mededelingkje:)
nu, je PC is traag, tof, hoe kom je er bij dat het aan je videokaart ligt dat hij traag is? Welke pentium procecor heb je gekocht?
ik zelf bedacht om die wat hoger te zetten ik weet niet op hoeveel hij nu staat.
waar en hoe heb je hem hoger gezet?
ja ik heb het gedaan en heb de videokaart van 32 naar 64mb gezet maar merk nog steeds geen verschil
Zo maak je je videokaart niet beter/sneller, dat doe je met een progje genaamd powerstrip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan