Oncompatibele versies van het RPC-STUB Programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernstig

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2003
Sinds kort krijg ik bij installeren van een programma de melding ïncompatibele versie van het RPC-STUB programma". Het installeren wordt vervolgens afgebroken.

Ik heb nog meer ernstige storende problemen (geen nieuw venster in IE6 openen) maar die plaats ik elder, althans ik ga ervan uit dat dit niet dezelfde oorzaak heeft.

Dus op deze plaats graag een reactie op dit ene probleem.

Groetend en alvast bedankt,

Ernst

Helaas vervolg

Beste Pieter,

Ik kan (ook) niet via een link verder als een 2e venster geopend moet worden. Maar via toevoegen favorieten kom ik er toch. Maar de 2e link werkt niet. Wellicht ongewild een verkeerde toets ingedrukt?

Ik ben bij Kodak geweest en MCrepair gehaald en gedraaid. Geeft geen resultaat. Ik heb inmiddels mijn probleem op meerdere plaatsen op Internet gevonden. Ik heb daarom al met reg32vr wat dll bestanden geregisteerd. Ik heb geconstateerd dat mijn shell32.dll op 2 plaatsen op mijn HD voorkomt. Zowel in windows/system als in windows/vcm. Die folder is aangemaakt op 2 april 2003 en de shell32.dll geeft dat ook als zijn laatste wijzigingsdatum!! Terwijl dat in windows/system 1999 is. Dus die heb ik vervangen. Ik zie in die folder veel (ook verborgen) bestanden waaronder virtueel apparatuurstuurprogramma's. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat heb ik bij herinstallatie van W98SE de melding gekregen fatale uitzondering OE op 0028:(14Ae85A in VXD CDRBSVSD (01) + 0000094A. Dat heeft de installatie niet tegengehouden.

Kun jij nog iets bedenken anders dan format c:/?

Groetend,

Ernst

Het is meestal een Oleaut32.dll versieprobleem.

Daar de meest recente versie in een geupdate Internet Explorer zit, kun je eens proberen die dll vanuit je Internet Explorer setup cabs terug te zetten in Windows\System.

Een alternatief is IE herinstalleren (NIET repareren) of upgraden.

Tenminste wat betreft de RPC Stub error.

Het hyperlink probleem is ook vaak te wijten aan Oleaut32.dll, maar kijk eerst eens of je die foutmelding weg krijgt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan