Ondanks extra geheugen niet sneller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hi,

Ik heb bij geheugenkopen.nl een nieuwe sdram gekocht en in mijn pc geplaatst.

Het gaat hier om een 256 MB Sdram pc 133.
Ik had al een 256 MB SDRAM , maar ik zie nu met 512 niet echt veel verbetering.

En dan doel ik op het opstarten van mijn pc bijvoorbeeld. Heb het verder nog niet uitgetest. Wel is het zo dat mijn pc de 512 mb wel herkend, maar niet erkend;)

Hoe kan dit, of waardoor is mijn pc niet sneller

En dan doel ik op het opstarten van mijn pc bijvoorbeeld. Heb het verder nog niet uitgetest.
Dat snap ik niet, je hebt het erin? Maar je hebt je pc nog niet aan gehad? ¿ Wat heb je nog niet getest?

En het zit niet alleen in je geheugen. Je processor zorgt ook voor een groot deel van je snelheid. En ik had een keer ergens gelezen iets van:

"Je kan nog zoveel geheugen erin stoppen als je wil, maar soms werkt een snellere videokaart beter

Daar kwam het op het neer. Wat zit er nog meer in je pc? qua hardware

ik heb verder niet getest met programma's of die sneller gaan

Ik heb een Amd Athlon 2000+XP
64 MB videogeheugenkaart
Harde schijf 60 gig. Nu voor 60% Vol

Heb pc uiteraard aangehad.

Ik las ergens dat ik een BIOS update kon doen, of kijken in mijn BIOS of het 2e reepje ook is ingeschakeld. Maar ik zie al in de eigenschappen van DEZE computer dat ik 512 MB heb. Ook AIDA32 geeft dit aan.

het kan ook dat teveel programma's opstarten controleer dat eens met msconfig

Extra geheugen alleen zal er nauwelijks voor zorgen dat je PC sneller opstart. Dit is een combinatie van voldoende geheugen,processor, videokaart en alle ander hardware. Verder moet je erop letten wat er zoal mee opstart. Door een aantal toepassingen niet mee te laten opstarten schiet je al een heel eind op. Verder is het zo dat met name viruscanners en firewalls het opstarten behoorlijk kunnen vertragen. Norton is hier een goed voorbeeld van. Wellicht heb je die?

Kortom, kijk je opstartlijst in MSCONFIG eens kritisch na en vink uit wat echt niet opgestart hoeft te worden.

Hier kan je zien wat uit mag;

http://www.sysinfo.org/startuplist.php?filter=&count=&type=

Een BIOS update heeft GEEN zin en raad ik je ook af.
Hoe lang doet je PC erover om op te starten?

je kan altijd nog ff kijken in je bios! ik heb hier vaker vragen gelezen dat 1 ding hem wel herkent en het andere weer niet. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door maikel9

Ja idd jammer maar Stanley in dat topic heb je het zelf steeds over geheugen en geef je niet een maal aan dat je pc traag opstart en hoe dit zou kunnen komen.

1 minuut om op te starten is toch mooi?
:thumb:

Bovendien is het verstandig om mijn oude geheugen van 256 te behouden?

En wat is het beste

256 + 128
256 + 256
256 + 512

Uiteraard zullen jullie zeggen de laatste optie, maar merk ik dan erg veel verschil met 2x 256 mb?

Daar gaf ik het al aan, maar goed geef aan dat het niet erg duidelijk was.
Toch ben ik tevreden want het scannen (spyware en virussen) gaat beduidend sneller

je zult het pas merken als je veel dingen openzet of een game als UT2004 speelt(hoewel ik niet versta wrom deze game vaak gebruikt wordt om reviews van videokaarten te geven:confused: deze game draait bij mij op gemak met alles het hoogst met geforce 5200, athlon 1700+ en 512 ram)

je moet egt je bios niet flashen, snelheid van opstarten hangt voornamelijk af van de snelheid van je harde schijf en je processor: bij de opstart heb je misschien nog maar 200 MB gebruikt en dan merk je het idd niet, behalve als je zeer veel laat opstarten

je zult het pas merken als je veel dingen openzet of een game als UT2004 speelt(hoewel ik niet versta wrom deze game vaak gebruikt wordt om reviews van videokaarten te geven:confused: deze game draait bij mij op gemak met alles het hoogst met geforce 5200, athlon 1700+ en 512 ram)

je moet egt je bios niet flashen, snelheid van opstarten hangt voornamelijk af van de snelheid van je harde schijf en je processor: bij de opstart heb je misschien nog maar 200 MB gebruikt en dan merk je het idd niet, behalve als je zeer veel laat opstarten

bootvis werkt bij mij niet krijg telkens een foutmelding wanneer ik weer opnieuw opstart.

:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan