Ondanks nieuwe router tergend sloom internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

berendpb

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Beste,

Een aantal weken geleden kocht ik een nieuwe router op advies van een Media Markt verkoper.

Hiervoor waren wij in het bezit van een oude router, die erg sloom internet gaf.. daarom kozen wij in overleg met UPC eerst voor sneller internet(was ook al een erg oud contract) dit hielp iets maar bij lange na niet genoeg. Daarom zijn we naar de media markt gegaan en ons probleem voor gelegd, de verkoper gaf direct aan dat dit alleen maar aan de router zou kunnen liggen. Daarom hebben wij in volle overtuiging de router gekocht (Sitecom WL-342). Toch blijkt ook dit niet de oplossing, het internet is nog steeds heel traag, draadloos bereik haalt nog steeds de zolder niet en de PS3 heeft nog steeds te lage kwaliteit internet. Ook kunnen bijv Youtube filmpjes niet eens normaal gebufferd worden. Daarintegen kunnen er via Utorrent wel weer snel grote bestanden binnengehaald worden. Wie kan mij enig sinds de goeie richting opbrengen met dit probleem?

Alvast dank!!

al getest met speedtest.net??
en welke snelheid heeft je abonnement???
en wat is het resultaat van speedtest?

22.77 mb download en 1.49 up

Ik heb een UPC 25 mb internet abbo dus dat haalt ie ongeveer allemaal wel.

Hoi,

Wat Bertus zegt: als je draadloos die draadloze snelheid haalt, mag je in je handjes knijpen want dat is 90% van je gecontracteerde snelheid.
Bij streaming spelen in jou situatie met name andere factoren w.s. een rol:
- snelheid processor
- omvang werk- en virtueel geheugen (w.b. dit laatste: snelheid hdd)
- draaien er andere processen mee (o.a. die WAN-gerelateerd zijn)
- controle internet-security pakket
- etc.

Je kan je upc-modem resetten maar dat heeft in jou geval weinig nut, want je download-snelheid is prima'

Dank voor jullie reacties!

Toch vrees ik dat het probleem dieper zit, dit omdat bijv. de ps3 een normale game niet aankan en een zogenoemde 'leg' geeft. Ander probleem is dat pagina's erg sloom geladen worden. Ook het draadloos singaal is zo dramatisch slecht dat deze de zolder niet haalt. Dit terwijl deze router dit makkelijk zou moeten halen volgens de verkoper( naar zijn zeggen 'op zolder zal je dan nog bijna alle streepjes hebben' ). Voor de duidelijkheid gaat het hier om de sitecom wl-342.

Kan het echt nergens anders aan liggen?

Dat zijn nu de bekende verkoop praatjes. :D

Ik heb de zelfde router, werkt beneden / buiten en op de eerste verdieping goed.
Echter op zolder is het bereik drastisch minder.

Maar een ps3 op dradloos is al erg traag van zichzelf.
Bv streamen ect gaat al niet zonder bedraadnetwerk.

oplossing : trek een draad of schaf iets van een wifi versterker aan voor op de eerste verdieping.
Die moeten er ook ook zijn, maar ben hier zelf niet in thuis

was hier al bang voor inderdaad...

Het toeval doet zich alleen voor dat ik deze wel bedraad heb (zit wel weer een switch tussen). Kan het probleem misschien ook nog deels bij de switsch liggen?

Modem => switch => router
of
Modem => router => switch

Of leg even het schema uit :) misschien net zo handig.

inderdaad modem -> router -> Switch...

moet ik al splitten voor de router anders?

Nee dat zit goed :thumb:

Dus je hebt ook een inet kabel naar zolder en daar is hij ook traag op?

Dan kan het ook deels aan je switch liggen. Misschien ken je iemand waarvan je de switch even mag lenen om dit te testen. Dan kun je dit ook uitsluiten

Edit:
Of je bekabeling is slecht.
Heb je toevallig geen lange internet kabel liggen?
bij ziggo zit er standaard 1tje van 20 meter. (ik weet niet of andere providers dit ook hebben)
Dan kun je even rechtstreeks van de modem naar boven testen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan