• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onder-, bovengrens

• Onderwerp starter Onderwerp starter DZP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DZP

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Hallo,

Is het mogelijk om in een grafiek een onder en bovengrens in te stellen in de grafiek.

In de bijlage loopt het minimum en maximum van 0 tot 60 maar nu wil ik graag op 20 en 40 een lijn of zo iets hebben die voor mij een soort waarschuwing.

Gr. DZP

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voeg 2 lijnen toe op de grafiek.

De eerste lijn heeft telkens waarde 20, dus 10 punten met telkens hoogte 20.

Zelfde voor lijn 2, maar dan waarde 40.

Vervolgens de markeringen van de punten nog wegdoen, en de lijnen deftig opmaken, en je bent klaar :thumb:

Wigi

Zoiets had ik net geprobeerd maar,
Ik heb per maand 12 grafieken die iedere dag ingevuld moeten worden dus dat word een heleboel onder en bovenwaardes die ingevuld moeten worden met kans op fouten.
( ik weet dat het met slepen en beveiligen kan ).

Is het niet mogelijk om op de eerste en op de laatste dag van de maand 1 keer een boven en ondergrens op te geven waardoor die waardes doorschrijven op elke dag want als je een dag overslaat verdwijnt de lijn op die datum !!

Zet bvb. ondergrens in A1, bovengrens in A2, en in alle andere cellen werk je met celverwijzingen. Dus =A1 10 keer onder elkaar, daarnaast 10 keer =A2 onder elkaar.

Wigi,

Evengoed bedankt.
Ik heb gezien dat je ook uit losse kolommen kunt combineren dus:
Ik heb de onder en bovenwaarde op een hele andere plaats gezet en beveiligd.
Nu kan ik dus die onder en bovenwaardes overal integreren en beveiligen zonder dat een ander ze ziet en dat toch die lijnen er vast instaan.

Gr. DZP:thumb:

Laatst bewerkt:
Ook goed :thumb:

Natuurlijk gelden dezelfde grenzen dan voor meerdere (alle ?) dagen. Dat zou misschien een probleem kunnen zijn. Indien niet, probleem van de baan dus.

Is geen probleem, zo wel <> even een los kolommetje erbij.
Nogmaals bedankt:thumb:
= opgelost.

Toch nog een keer,:o

Ik heb hem toch op jouw manier gedaan omdat dan alle waardes naar die twee cellen kijken en als ik de waardes wil aanpassen ik dan alleen die twee cellen hoef aan te passen en de rest volgt dan vanzelf. Je had dus wederom de beste optie.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan