Onderbreken verzenden bericht Outloox Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Collacol

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Hoi,

Outlook Express is al de hele avond bezig om een bericht te verzenden. Blijkbaar heb ik iets teveel verwacht door tig jpg-bestanden te willen versturen.

Alleen doordat Outlook E. redelijk hangt, krijg ik ook geen optie om de verzending te annuleren (dus ook geen toegang tot Postvak uit)

Aangezien ik graag wil gaan slapen, zou ik een oplossing zeer op prijs stellen.
Ben al op zoek geweest naar de DBX file of iets dergelijks maar de beschrijving die ik daarvan gegoogled had, klopt niet echt.

Graag hulp!
Groetjes!
Nic

Neem aan dat je win Xp gebruikt.
1. Druk tegelijk op Ctrl + Alt + Delete
2. Nu opent windows taak beheer.
3. Ga naar het tabblad toepassingen
4. Selecteer daar Outlook Express
5. Klik nu onderaan op Taak beeindigen
Het kan even duren maar nu zal ie de taak gaan beeindigen met misschien nog een foutmelding dat Outlook Express niet reageert en of je toch wil afsluiten of zoiets, gewoon doen dus.

Succes

Dank voor je suggestie.
Echter ik heb dit al geprobeerd en zodra ik na het afsluiten en opstarten van de computer Outlook Express weer start, dan geeft hij nog steeds aan dat hij een bericht aan het verzenden is.

Helaas

Ga in Outlook Express via Extra > Opties > Tabblad Algemeen.
Daar kun je bij Berichten verzenden/ontvangen aangeven wat en wanneer dat gedaan dient te worden.
Als je nu de twee vinkjes weg haalt bij:
1. Berichten verzenden en ontvangen bij het opstarten
2. Elke xx min op nieuwe berichten controleren
Klik nu op OK om dat venster te sluiten.
Sluit nu outlook express even af en start opnieuw op.
Nu gaat ie niet automatisch iets verzenden of ontvangen.
Maak nu de wijzigingen aan die mail zodat je daarna die vinjes weer terug kan zetten of ....

Je kan het ook zo laten staan en zelf op verzenden/ontvangen drukken.
Deze kan je vinden op werkbalk als je een van de mappen open hebt staan zoasl, postvak in, postvak uit enz.

Proberen

Hoi,

Ik hoop dat het werkt (de oplossing is eigenlijk wel simpel).
Ik ben nu in ieder geval zo ver dat ik de vinkjes heb uitgezet en Outlook heb afgesloten en weer opgestart.
En ja hoor, het bericht wordt nu niet meer verzonden/
Echter het systeem is nog zo traag dat hij nu alweer een half uur bezig is om het desbetreffende bericht uit Postvak Uit te verwijderen.

Nog tips/suggesties om dat snel te doen, want volgens mij blijft hij nu gewoon hier op hangen.

Nee niet echt !!
Maar schoon je je pc verder wel eens op ?

Ik was juist bezig om mijn pc op te schonen. Vandaar ook het enorme bestand dat ik door wilde sturen naar een andere pc, zodat ik vanaf daar een en ander op cd kon zetten

ga het proberen

Hoi,

Bedankt voor de tip!
Ik denk dat dit inderdaad de oplossing. Ben momenteel bezig om voor de zekerheid een backup te maken van het dbx-bestand en als dat klaar is, ga ik het bestand verwijderen.

En dan maar duimen.
Ik laat nog weten of dit heeft gewerkt!

Opgelost

Bovenstaande tip was inderdaad de oplossing. Het bestand verwijderen

:thumb:
Bedankt
Nicole

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan