Onderdeel gezocht Abit IC7 max 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyber2001

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Ik heb een heel lastige vraag.
Ik heb een moederbord gekregen en daar heef de eigenaar een dom ongelukje mee gehad. Tijdens het meubelen met de harde schijf is er een ondereel afgebroken !
De eigenaar is de slimste niet en heeft het onderdeel weggegooid.... :shocked:

Nu wil ik kijken of het mogelijk is te achterhalen wat de waarde was van het onderdeel.

Als bijlage een foto van hoe het zou moeten zijn. Er staat een pijl bij het onderdeel waar het om gaat.

Wellicht heeft iemand die dit leest ook dit moederbord en kan mij verlossen !

Ps, de fabrikant zwijgt al enige weken in welke taal dan ook....

Bijlagen

• abit.jpg
    abit.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
wijs je nu op een condensator?
Zou niet mooi zijn...

edit:
Je kan ze zelf vervangen, maar je moet behoorlijk goed in solderen zijn.......

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het een Elco is. Maar, er steken uit het mobo nog 2 draadjes van de voet.
Het onderdeel is dus op een gunstige plek gebroken dus in theorie moet het kunnen.

De draadjes die uit het mobo steken zijn ongeveer 5 mm lang, dus genoeg ruimte om te solderen. Dat lukt mij wel, ik heb ervaring.

Ik heb echter geen idee wat de waarde is van dit component.

Als ik het mobo bekijk zit er over het algemeen 6,3 volt / 1000 uf op, dus dat zou hem kunnen zijn

Laatst bewerkt:
ik ben allang blij dat ik wist wat het was ;)
Zover mijn kennis gaat: je zult achter het type moeten komen wat daar zit. Maar ja, daar was je zelf ook wel achter.
Jammer dat Abit niet reageert: die heeft alle informatie.

Als ik heel eerlijk ben: kijk eens bij tweakers.net. Op hun forum zitten vaak mensen die heel vaak dit soort grappen doen. Ik denk dat je daar sneller goede antwoorden kan krijgen als hier. (met alle respect hoor: maar helpmij heeft volgens mij een iets andere doelgroep als GoT (hun forum))

(ik hoop trouwens dat ik dit advies wel mag geven: sommige forums zijn niet zo blij met verwijzingen naar andere forums)

Geen probleem hoor, ik probeer het gewoon.
Niet geschoten is altijd mis :p

Maar ik heb (wat ik al schreef) het vermoeden dat het 6,3 volt / 1000 uf moet zijn.

In ieder geval bedankt en als iemand het weet.... graag.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit !

Bericht gehad van Abit, ze sturen zelfs het onderdeel op !
Beste service trouwens. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan