onderdele verbergenEXcel-sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik heb een Excel-programmaatje gemaakt dat ik echter helemaal wil beveiligen. Het lint eruit vegen en de functie-/sneltoetsen uitschakelen (en na afloop weer inschakelen) is geen probleem. Waar nu enkel nog mee zit s de knop links onder 'macro opnemen' en de knoppen rechtsonder: 'normaal', 'pagina-indeling' en 'pagina-eindevoorbeeld'. Weet iemand hoe ik die verberg?

Ook ben ik nog opzoek naar een manier om de rechtermuisknop uit te schakelen, om langs die weg bewerkingen onmogelijk te maken.

Code:
Sub Hide_Status_Bar()
Application.DisplayStatusBar = False
End Sub

Code:
Sub Show_Status_Bar()
Application.DisplayStatusBar = True
End Sub

In de bladmodule
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Cancel = True
End Sub
schakelt rechtsklikken uit voor dat specifiek werkblad.

Laatst bewerkt:
Als het om 'veiligheid' gaat, wees dan slim en laat de gebruiker gewoon met pen en papier werken.
Wil je gebruikers tegen je in het harnas jagen, 'verkloot' (ik heb er helaas geen ander woord voor) dan hun User Interface.
Dan weet je daarna zeker dat ze helemaal niets meer willen wat van jou afkomstig is.

Bedankt voor de reactie; de rechtermuisknop blijft echter actief. Met het onderbrekingspunt wordt ik ook niet wijzer, want de module wordt blijkbaar niet eens aangesproken.
Verder werkt de beveiliging prima. Pen en papier is geen optie en de data is gevoelig. Men zal het wel moeten gebruiken en zonder risico op verminking van gegevens.

Dan heb jij dat zeker in een verkeerde module gestoken want het werkt prima.
In de bladmodule v/h werkblad met de gegevens.

Ik heb het probleem gevonden: ik had ook de volgende code staan
Code:
 Application.EnableEvents = False
Op deze wijze wordt er nooit een event opgemerkt en passeert het niet de bewuste bladmodule.

Opgelost dus, bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan