onderdelen kopen voor gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Ik ben onderdelen aan het verzamelen voor een gaming-pc. De prijzen in nl zijn best duur, dus ik dacht eraan om het bij een amerikaanse online shop te bestellen. Heeft iemand er ervaring mee? Wat zijn de voo/na-delen hiervan? Als je een goede en goedkopen nederlandse (internet) winkel weet, hoor ik het graag.

Hoi,

Ik denk dat je even goed moet kijken waar je heen moet voor garantie als er wat kapot is of gaat lijkt mij het grootste nadeel denk ik

Modag

Doel - gamen & films kijken & Internet+Email
Hoe belangrijk is stilte? - Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - winkel
Opties: GEEN overclock / SLI
Besturingssysteem - win xp

Randapparatuur:
1xcase: Antec Sonata II (3 jaar oud, zonder PSU)
http://www.newegg.com/product/product.aspx?Item=N82E16811129155
Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
2xIDE hard disk
2xSATA hard disk
1x dvd-speler
1x dvd-recorder
1x floppy drive

Ik ben niet van plan enkele onderdelen te upgraden, ik wil ze allemaal zo lang mogelijk gebruiken. Ik wil de PC nauwelijks uit doen.

Enkele vragen:
-Is de case nog goed genoeg voor deze hardware, is er genoeg koeling/ airflow of heb ik nog meer koeling nodig?
-Passen alle onderdelen eigenlijk wel in de case?
-Zijn alle onderdelen compatible?
-Welke onderdelen zijn te sterk/ zwak in vergelijking met de andere onderdelen?

Dit zijn de nieuwe onderdelen die ik verzameld heb:
-Motherboard: Gigabyte EP45-UD3L
-Processor: Intel E8400
-RAM Corsair 4 GB (2 x2 GB) 800 DDR2
-Power Supply: Corsair 650TX
-Videocard: EVGA 896-P3-1260-AR GeForce GTX 260 896MB 448-bit GDDR3

Laatst bewerkt:
Heb je al uitgezocht wat e.e.a. in amerika kost en wat het hier kost?

Wat je verder je budget?

In Amerika zou het ongeveer een paar honderd euro schelen, maar daar zit geen verzendkosten (en invoerbelasting?) bij. Ik ben ook niet zo gerust met bestellen via internet. Ik heb bij wat internetshops in nl gekeken, die zijn volgens mij wel goedkoper, maar daar zitten ook verzendkosten bij, dus dan scheelt het volgens mij niet zoveel als ik het direct bij een computerwinkel bestel. Voor het budget heb ik alles uitgezocht wat erbij staat. Ik kan niet zoveel meer extra's of duurdere hardware kopen, maar als er suggesties zijn voor hardware die beter is en ongeveer evenveel kost, hoor ik het graag.

Nog een vraag:
-Zitten er onderdelen bij die veel herrie maken? Ik heb graag zo min mogelijk lawaai.

Laatst bewerkt:
Ahaa. Je vergelijkt prijzen in winkels met prijzen in amerika.
Dat vermoeden had ik al.

Als je overweegt om in amerika te bestellen (of je moet het plaatsje in limburg bedoelen), dan kan je ook bij nederlandse webshops bestellen.
Dat scheelt ook heel veel geld tov winkels.

Bij dure pc's kan het ook in de honderden euro's lopen.

Ik kan je echt niet helpen als je geen budget wil geven. (ik ben er verder trouwens vandaag waarschijnlijk niet, of pas heel laat)

Zijn er een paar betrouwbare internetshops die je kan opnoemen? Graag zoveel mogelijk..
Ik heb bij Azerty gekeken, hoewel de onderdelen goedkoper zijn dan gewone winkels, komen er ook weer verzendkosten bij.. wat het ongeveer even duur maakt.

Laatst bewerkt:
Ik zie dat Azerty 1 van de goedkoopste is... dan kan ik het net zo goed in de stad laten doen. Maar er zijn hier zoveel winkels, ik heb geen idee welke betrouwbaar en goed zijn en welke niet. Is het mogelijk om dat te weten te komen?

Laatst bewerkt:
ik zou het toch op azerty doen voor alles totaa l1x verzendkosten ik heb er een pc gekocht zelfde als in de winkel en scheelde 150 euro op de 800 euro van de pc

ik zou het toch op azerty doen voor alles totaa l1x verzendkosten ik heb er een pc gekocht zelfde als in de winkel en scheelde 150 euro op de 800 euro van de pc
Precies.
En koop je een nog duurdere pc, dan scheelt het nog meer.

Maar goed... ik begrijp werkelijk niet dat iemand ook maar overweegt om in amerika te kopen, terwijl hij al bang is van webshops...
Die logica mag 'okeee' mij eens uitleggen.... :confused:

Het gaat mij vooral om de assemblage, die wil ik dus in een computer winkel laten doen. Onderdelen haal ik misschien in een webshop, als er veel prijsverschil is. Ik wil dus wel graag van te voren weten of een winkel betrouwbaar genoeg is.. dus als iemand weet hoe je dat te weten kan komen?
Een amerikaanse webshop is wat bij betreft hetzelfde als een nl webshop.. alleen is de amerikaanse nog goedkoper.

een webshop kan ook assembleren.
En er zit een GROOT verschil tussen een webshop in nederland en een in amerika....

En ik denk niet dat winkels zitten te wachten op iemand die alleen maar assemblage wil: dan willen ze de hardware zelf ook verkopen...

Wat is het verschil precies tussen nl en amerikaanse webshops, behalve eventuele verzendkosten?

- verzendkosten idd
- communicatie in het nederlands
- invoerrechten e.d. + btw (douane)
- service en garantie
- bij problemen nederlandse wet waar je mee te maken hebt
- vaak een fysiek adres in nederland waar je in geval van uiterste nood nog eens naar toe kan gaan.

Om maar wat te noemen...

Ik ben aan het zoeken voor webshops, maar soms zie ik bijvoorbeeld voor
Intel core 2 Duo E8400:

Intel Core 2 Duo E8400
Intel Core 2 Duo E8400 Chipset Boxed
Intel Core 2 Duo Desktop E8400

en voor ENGTX260:
Asus GeForce ENGTX260
Asus ENGTX260/HTDI/896MD3
Asus ENGTX260 TOP/HTDI/896MD3

Wat is het verschil tussen deze onderdelen, ze geven allemaal dezelfde specificaties.

Weinig verschil.

De E8400 is 100% 3x dezelfde processor. Maar de ene noemt het een boxed-processor (=processor incl koeler -> meestal goedkoper). De ander noemt het gewoon een E8400. En dan heb je nog de kale versie zonder koeler.

Maar de E8400 is al een beetje achterhaalt... :) Maar als je er op staat, dan mag je de mijne wel kopen :p

Wat is je budget? Ik schat namelijk een euro of 600...

Het vreemde is dat de "boxed" versie de goedkoopste was.. Hoe is een CPU zonder koeler omschreven? Ik wil namelijk de versie met de koeler erbij. Bedankt, maar ik koop toch liever een nieuwe ipv 2e hands. Ik dacht er aan om het misschien zelf te bouwen, scheelt in de kosten. Maar hoe weet je of 1 van de onderdelen ook echt goed werk als je het geleverd krijgt? Ik heb geen idee waar je allemaal op moet letten.

Het vreemde is dat de "boxed" versie de goedkoopste was.. Hoe is een CPU zonder koeler omschreven? Ik wil namelijk de versie met de koeler erbij. Bedankt, maar ik koop toch liever een nieuwe ipv 2e hands. Ik dacht er aan om het misschien zelf te bouwen, scheelt in de kosten. Maar hoe weet je of 1 van de onderdelen ook echt goed werk als je het geleverd krijgt? Ik heb geen idee waar je allemaal op moet letten.
Weet je dan wel of je pc goed draait als een ander die bouwt?

Ik zou ook nieuw kopen hoor. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat je beter geen E8400 meer koopt. Als je een budget noemt, dan kan ik iets voor je in elkaar flanzen.
Je kan bij azerty de procesosr+koeler+geheugen op het moederbord laten zetten.
Dit hoef je dan alleen nog in je kast te schroeven -> dvd en harde schijf erop, plus de kaststekkertjes.

Kind kan de was doen... Zeker als jij bij het uitbouwen een beetje op let wat je aan het doen bent (dus niet alle kabeltjes er blind uittrekken -> dan moet je daarna weer veel meer uitzoeken)

Ik heb al gechecked, en e8400 is ongeveer het beste wat ik nog kan betalen.. Of je moet iets kunnen vinden voor ongeveer hetzelfde bedrag, maar met betere prestaties. Maar als je intel i7 bedoelt enz, dat is allemaal te duur. "procesosr+koeler+geheugen op het moederbord laten zetten" is niet het grootste probleem, meer alle bedrading en dergelijke, en kleine dingen zoals de instelling van jumper op de harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan