Onderdelen toevoegen op een factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielmolenaar

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
Beste Helpmij-leden,

Ik zit wederom met een vraag aangaande mijn database (Access 2007).
Ik heb een facturatie systeem moeten oprichten, en ik zit nu een beetje in de knoop.
Ik zal alles zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Algemeen:
Voor mijn stage-opdracht heb ik een facturatie systeem op moeten zetten.
In dit systeem zijn o.a. de volgende formulieren te vinden:

Facturen
Producten
Hoofdmenu
Bedrijven (klanten)

Al deze formulieren hebben een gelijknamige tabel waar de gegevens uit opgezocht worden.

Probleem:
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb met dit facturatie systeem de functie om facturen te maken en te wijzigen moeten implementeren, maar hier gaat het fout. Ik kan bijvoorbeeld makkelijker klanten of producten toevoegen (Gaat allemaal via formulieren en knoppen voor recordbewerking), maar het toevoegen van facturen gaat nogal moeilijk.
Het zit zo, ik kan gegevens invoeren van bijvoorbeeld de naam van de klant, eventuele aanmaningen e.d.
Alleen als ik producten wil toevoegen gaat dat fout. De link is een tutorial die ik gevonden had op internet, en hieruit ben ik eigenlijk gaan werken.

Facturatie Opgave

Hetgeen wat ik dus wil bereiken is bij het Subformulier Factuurregels, de producten (artikelen) via een keuzelijst met invoervak invoeren. Als ik dit probeer te bereiken, stuit ik op 2 problemen.

1. Ik kan wel het product invoeren, maar dan wordt het product op alle andere "product" velden ook ingevoerd, dus ik kan geen afzonderlijke producten toevoegen.

2. Als je de tutorial volgt, en het subformulier Factuurregels gebruikt, gebruik je de "Enter" toets om een nieuwe regel met gegevens te laten zien (om zo weer meerdere producten toe te voegen). Dit krijg ik niet als ik het probeer in te voeren met een "Keuzelijst met invoervak".

De reden dat ik de keuzelijst wil gebruiken is omdat je dan gemakkelijk de gegevens van het product in het invoervak kunt invoeren, en dat vervolgens de resultaten van de overeenkomende letters, het product vormen. (De letters worden automatisch aangevuld met overeenkomende letters en producten, en deze tekst is zwart geselecteerd).

Is er een manier om toch de keuzelijst met invoervak te kunnen gebruiken, op dezelfde manier als de gewone velden die omschreven zijn in de tutorial?

Alvast vriendelijk dank!

Met vriendelijke groet,
Daniel

Laatst bewerkt:
je vraag is te lang met teveel informatie die er niet toe doet.
ik snap wel dat je precies wilt zijn maar de meeste helpers hebben niet de tijd om al je tekst door te worstelen.

De oplossing van je probleem ligt volgens mij in je datamodel. Ik denk dat het beter is als je een voorbeeld database zipt en post. Dan begrijp ik beter wat het probleem is.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan