Onderdruk verschijnen dialoogbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verberkmoes

Verenigingslid
Lid geworden
26 feb 2002
myFile - Application.GetOpenFilename gebruik ik om eenvoudig een file te openen in een Excel werkblad.
De dialoog box "Open" verschijnt en ik kan hiermee een file zoeken en openen in een nieuw werkblad.

Breek ik het zoeken echter af door Cancel aan te klikken dan verschijnt logischerwijs een Mirosoft Visula Basic foutmelding.

Vraag: Hoe kan ik het verschijnen van deze foutmelding met een VBA code onderdrukken?

By voorbaat dank.

Bert Verberkmoes

Smerige oplossing: Op de eerste regel van je sub: On Error Resume next

Netter, maar meer werk: Vogel even uit welk foutnummer je terugkrijgt en handel dat af zoals dat in jouw situatie nodig is.

Eenvoudige foutafhandeling:

Code:
Private sub WeetIkVeel

On Error Goto Err_WeetIkVeel

'Alle normale code Hier...

Exit_WeetIkVeel:
  Exit Sub

Err_WeetIkVeel:
  msgbox err.number & vbcrlf & err.description
  resume Exit_WeetIkVeel

End Sub

Ik ben er nog niet uit.
De "Smerige oplossing" is niet te gebruiken omdat de gebruiker van de macro in een onzeker situatie terecht komt.

Eigenlijk zou i.p.v. de Microsoft Visual Basic foutmelding een tekst moeten verschijnen in het werkblad VA-11.xls die een instructie geeft. Bijvoorbeeld: Als u geen bestand wilt openen sluit dan dit Excel werkblad af.

Deze melding moet dus alleen verschijnen als er geen bestand geopend wordt, dus als Cancel van de dialoog box "Open" aangeklikt wordt.

Is dit op eenvoudige wijze te regelen.

IK stuur de macro graag ter verduidelijking als bijlage op(Het betreft de eerste regels).
Ik zou bijzonder geholpen zijn als de betreffende codes in de macro gezet kunnen worden.

Bij voorbaat dank.

Bert Verberkmoes

Bijlagen

Functie = false

De resultaat waarde is false als de gebruiker op annuleren klikt.
Van daaruit kan je alle kanten uit.

myfile = Application.GetOpenFilename
If myfile = False Then
MsgBox "Je moet wel een bestand kiezen he"
Exit Sub
End If

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan