• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onderhouden van data in specifieke cellen over meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RLiefhebber

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Beste Excellers,

Als iemand me met het volgende kan helpen dan graag.

Ik heb een bestand met meerdere werkbladen die grootendeels dezelfde informatie bevatten. Op slechts 1 werkblad wil ik veranderingen aan kunnen brengen die meteen over worden genomen op de andere werkbladen. Bijkomend probleem is dat in bepaalde cellen de informatie niet gelijk kan/dient te zijn.

De bijgevoegde afbeelding maakt misschien iets meer duidelijk.
- De 'Blijvende data' moet over de verschillende werkbladen gelijk blijven (ook als ik een regel aanpas, verwijder of toevoeg)
- De 'Veranderende data' verschilt over de werkbladen onderling.

Hopelijk kan iemand helpen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Ronald

Bijlagen

• Excel_vraag.JPG
    Excel_vraag.JPG
    74,9 KB · Weergaven: 56
Een excel voorbeeld zou iets makkelijker zijn.

Een fictief voorbeeld. Het idee is dus dat er een 'standaard data set' is en dat er daarnaast een gedeelte is die van tijd tot tijd kan veranderen. Ik neem even aan dat het voorbeeld wel voor zich spreekt....

Bijlagen

Ik denk dat je dit bedoeld

Hallo Willem,

Het werkt nog niet helemaal zoals gehoopt. Maar om het misschien nog gemakkelijker te maken voor mijzelf een iets andere vraag voor hetzelfde probleem.

Ik heb een eigen template gemaakt en die gebruik ik dan voor alle sheets in een bestand. Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik de template aanpas, ook de sheets die gebruik maken van deze template automatisch worden aangepast?

Groeten,

Ronald

Ronald,

Je maakt een bestand, dat je kunt wijzigen en daaraan koppel je een tweede bestand, dat volledig gekoppeld is en dat je template is. Voorwaarde is uiteraard wel dat alles in dezelfde omgeving wordt gebruikt.

Hallo Rob,

Hoe moet ik dit zien? (is me niet helemaal duidelijk) Wat bedoel je precies met omgeving?

Is het de bedoeling dat er in 1 map 2 bestanden komen waarbij er 1 een .xls en de ander een .xlt bestand is? Of zijn beide .xls bestanden waarbij er 1 de 'master' is?

Bij deze laatste optie is het namelijk niet mogelijk om automatisch regels toe te voegen in de andere werkbladen (dat heb ik namelijk al geprobeerd...)

Groeten,

Ronald

Ronald,

Ik heb even twee bestandjes gemaakt. In invul.xlt staan allemaal nullen die met VO zijn behandeld. Als ik in muteer iets zet en ik open invul, dan komt de vraag voor bijwerken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan