• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onderhoudsplanning in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Weet één van jullie of er ooit in Excel wel eens pogingen zijn gedaan om onderhoud schema's voor machines zijn geprogrammeerd/gemaakt die 'freeware' zijn? Ik wil zoiets gaan maken voor een aantal machines, maar weet niet echt hoe zoiets aan te pakken. Ik kan wel domweg een hoop data in gaan kloppen, zoals reserveonderdelen, machinegegevens, smeerplannen e.d., maar als iemand het wiel al eens heeft uitgevonden houdt ik me natuurlijk aanbevolen :)

Ik heb zelf ooit ook zoiets gemaakt, maar dan in MSaccess
Als je alles goed wil documenteren denk ik toch dat je meer richting Access moet gaan.
dan kan je werken in een database structuur en filters aan maken wat je zichtbaar wil hebben. Veelal met wizards, best wel handig.

Voor je er aan begint moet je wel het een en ander goed uitgedacht hebben over wat wil ik uiteindelijk zichtbaar maken aan gegevens. goede leidraad kan je hier vinden.

http://www.planbord.nl/Veel_gestelde_vragen.htm

Begin achter aan in het verhaal. Eerst bedenken wat je uiteindelijk tevoorschijn wil toveren en terug redeneren wat je dan allemaal nodig hebt. Dat werk over het algemeen beter als anderom

succes

Hallo, ik heb vraagje bij je excelfile weekplanning:

Waarom volgende formule in cel K12?

=ALS(C4=WEEKNUMMER(C12+(E12*J12*7));WEEKNUMMER(C12+(E12*J12*7))-13;WEEKNUMMER(C12+(E12*J12*7)))

En volgende formule in cel K13 en de daarop volgende?

=WEEKNUMMER(C20+(E20*J20*7))

MVg mathias

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan