• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

onderhoudsschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobdissel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Goedenavond,

Ik heb een vraag, Ik heb hier een onderhoudsschema.
Nu is het zo dat wij met speccodes werken(zijn codes die verwijzen naar een apparaat of handeling.
Nu zou ik graag voor mekaar krijgen dat de codes zo gekoppeld worden dat met een formule er in een opgegeven cel een letter verschijnt, dit heeft dan te maken met onderhoud frequentie.
Ik zal het schema bijvoegen, bij vragen hoor ik het graag.

Bijlagen

Voor mij persoonlijk is de vraag nogal vaag . ik zie een rooster met in week 10, 22 , 35 en 49 letters , ik zie ook 11 , 12 en 14 weken veschil ( frequentie ? van onderhoud ) , ook zie ik een terugkerende ref. nr. 21206 de ene keer met " Expansievat " de andere keer met " Regelklep / -ventiel "
Ik heb nog vragen , graag nog wat meer uitleg . ;)

Ok,

Elke code is uniek en corenspondeert met een omschrijving(zie tab speccode).
Wat in het schema staat is een voorbeeld van hoe ik het zou willen.
Wij werken met een specboek waar in staat dat bij bv : 23103 Compressor scroll staat elk kwartaal controle maar één keer per jaar onderhoud.
Ik zag dat ik in het schema te veel weggehaald had.
Ik voeg een nieuwe bij en hoop dat het nu duidelijker is.

Bijlagen

Ik zie nog steeds geen lichtpuntje , blijkbaar kan een ref nr. uitgesplitst worden in meerdere onderdelen zie 21206 , en dan zie ik dit niet staan op je tabblad speccode , en ze hebben diverse onderhouds data . Ik was aan het denken van te werken via de weekmunners deze in een formule gieten en dan voor een kwartaal daar 1 3weken bij te tellen , maar volgens jouw vb zit er tussen een kwartaal een halfjaarlijks onderhoud 11 weken na het kwartaal of 13 weken voor het andere kwartaal en daar loop ik vast .sorry ik ga me focussen op 1 onderdeel per kwartaal / half - of jaarlijks en indien ik eruit ben post ik dit .

Bijlagen

Daniël

Je kan gewoon de speccode aan houden die naast de omschrijving staat in de lijst.
Wat in het schema staat klopt kwa speccodes en omschrijving niet helemaal.
Als ik maar weet hoe je een formule schrijft die doet wat ik graag zou willen.
Een voorbeeld uit het specboek, code 22104=ventilatorsectie daar staat bij jaarlijks alles inspecteren,meten en reinigen, maar elk half en kwartaal alleen controleren.
Echter bij een 51103=hydrofoor staat elk kwartaal/halfjaar en jaar alles inspecteren en reinigen.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groet,

Bob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan