• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

onderling resultaat in klassement

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutsken

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2017
Hallo,
Ik heb een competitieschema gemaakt voor 6 ploegen.

Het klassement is nu zo opgemaakt:

1. meeste punten
2. minst gespeelde wedstrijden
3. meest gewonnen wedstrijden
4. doelsaldo
5. meeste doelpunten gescoord
6. random

Ik zou graag ook het onderlinge resultaat opnemen in het klassement. Weet iemand hoe dat moet?
alvast bedankt

Bijlagen

Blijkbaar niet. Wellicht is het handig even toe te lichten in wat voor vorm je het onderling resultaat weergegeven wilt hebben. Alleen in punten, op alle facetten of misschien nog op een andere manier?

Hier een poging

Toch niet; vraag verkeerd gelezen

Maar hoe zie je dat voor je?
Je hebt al 6 criteria waaronder random.
De kans dat je nu nog een gelijke stand krijgt is tot bijna 0 gereduceerd.

Laatst bewerkt:
Met een UDF erachter die kijkt naar het aantal doelpunten in de onderlinge wedstrijden.
Die met een beter doelsaldo krijgt een 1 als resultaat in kolom AM (lichtblauwe cellen).

In AK staat al een formule en zet daar +AM3/10000000000 achter.
Die krijgt nu de grootste waarde.
Mocht het dan nog gelijk zijn moet je er maar om dobbelen. ;)

Bestand nu opslaan als .xlsm of .xlsb.

Test het maar eens.

Bijlagen

Er staat een code achter (UDF = User Difined Function) in module 1 als je Ctrl+F11 drukt.

Die kijkt of er meerdere rijen van elk team gelijk met:
en dan moet je je dat zo voorstellen als string....
Gsp Gew Gel Verl Ptn Dv Dt Ds
1 1 0 0 3 6 - 1 5

.....110036-15

Zijn er meerdere gelijk, kijk dan naar het onderlinge resultaat tussen die teams.
Wie het beste doelsaldo heeft krijgt een 1 in kolom AM die bij jouw formule in kolom AK opgeteld en wordt gedeeld door 10000000000. om zo een miniem verschil te creëren tussen de teams met een gelijke stand.

Laatst bewerkt:
en hoe begin je daar het best aan? Want ik ken niets van die codes. Ik heb voor dit wedstrijdschema alles op internet opgezocht en met een beetje logisch denken lukte het wel, maar dit is toch iets anders :)

Als je meer teams hebt moet alleen...
Code:
sq = range("D2:I31")
veranderd worden in...
Code:
sq = Range("D2", Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Resize(, 6))
...anders is het klaar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan