TeamSpirit
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 jun 2007
Hallo,
Ik ben een beginnende HTML/PHP programmeur maar heb wel veel C/C++ gedaan.
het is waarschijnlijk niet al te moeilijk maar mijn vraag is hoe ik onderscheid kan maken tussen 2 verschillende submit knoppen in een form.
bijv bij
ik wil dat je met beide submit buttons hetzelfde kan doen alleen met de andere iets meer dus daarom lijkt mij het handig om van het zelfde form gebruik te maken. Maar nu lukt mij dat niet. Kun je niet gewoon een boolean meegeven aan de andere knop zodat je in de php code deze kunt uitlezen en in een if-statement kunt gebruiken.
iig hoe kun je dit als beste doen?
alvast bedankt,
Ik ben een beginnende HTML/PHP programmeur maar heb wel veel C/C++ gedaan.
het is waarschijnlijk niet al te moeilijk maar mijn vraag is hoe ik onderscheid kan maken tussen 2 verschillende submit knoppen in een form.
bijv bij
HTML:
<form action="url_submit.php" method="post">
.....
.....
.....
.....
<input type="submit" name="submitknop" value="submit gegevens" /> <br />
<input type="submit" name="nawknop" value="vul ook nog naw gegevens in" /> <br />
</form>
ik wil dat je met beide submit buttons hetzelfde kan doen alleen met de andere iets meer dus daarom lijkt mij het handig om van het zelfde form gebruik te maken. Maar nu lukt mij dat niet. Kun je niet gewoon een boolean meegeven aan de andere knop zodat je in de php code deze kunt uitlezen en in een if-statement kunt gebruiken.
iig hoe kun je dit als beste doen?
alvast bedankt,