Bij mij op 't werk werken we met een "presentie" lijst, dat is een lijst in excel waarin ik per dag moet bijhouden wie er vrij is.
Nu moet ik dan een 'S' (hoofdletter) plaatsen voor een snipperdag en een 's' (kleine letter) voor een halve snipperdag. Ook hou ik een totaal overzicht bij waar per week te zien is wie er vrij is.
Ik had bedacht dit te gaan versimpelen, het totaal overzicht wordt automatisch gevuld aan de hand van de presentielijsten (die zet ik er als tabbladen achter). Maar excel ziet het verschil tussen een kleine s en een hoofdletter S niet, dus als iemand 2 1/2 snipperdag heeft opgenomen staat er 2x 'S' en 1x 's', excel ziet dit gewoon als 3x 'S' en maakt er 3 dagen van. Heeft iemand een briljante ingeving hou ik dit kan oplossen?
Dallandra
Nu moet ik dan een 'S' (hoofdletter) plaatsen voor een snipperdag en een 's' (kleine letter) voor een halve snipperdag. Ook hou ik een totaal overzicht bij waar per week te zien is wie er vrij is.
Ik had bedacht dit te gaan versimpelen, het totaal overzicht wordt automatisch gevuld aan de hand van de presentielijsten (die zet ik er als tabbladen achter). Maar excel ziet het verschil tussen een kleine s en een hoofdletter S niet, dus als iemand 2 1/2 snipperdag heeft opgenomen staat er 2x 'S' en 1x 's', excel ziet dit gewoon als 3x 'S' en maakt er 3 dagen van. Heeft iemand een briljante ingeving hou ik dit kan oplossen?
Dallandra