Ondersteuning in twee richtingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janklep

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraag over mijn Lexmark Optra S 1650.
Ik heb deze printer van iemand anders overgenomen. Die persoon zei dat het display niet werkte, maar dat je het wel kon uitlezen via software op de pc. Als ik de tool download die hier staat, dan geeft hij aan dat hij de printer niet kan vinden. Na enig getroubleshoot ben ik er achter gekomen dat dat komt omdat het vinkje bij 'Ondersteuning in twee richtingen' ('Bi-directional communication') niet aangevinkt was. Nou is het probleem dat ik dat ook niet kan doen, omdat het grijs is. Hoe kan ik mijn display toch uitlezen? In de bios staat de parallele poort goed ingesteld(ECP+EPP)

Alvast bedankt, Nico (Janklep)

/E Ondertussen de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Volgens de lexmark site ondersteunen ze bi-directional communication, maar blijkbaar niet. Ik lees op internet ook wel dingen dat het aan XP zou liggen. Wie heeft een oplossing?

Laatst bewerkt:
Gebruik je de juiste LPT kabel?

[OPMERKING [uit manual]: Als er nog steeds problemen optreden wanneer u het apparaat rechtstreeks met de computer hebt verbonden, moet u controleren of de parallelle kabel voldoet aan de IEEE-1284-standaard (niet compatibel). Vervang de kabel indien nodig. ]

Geen idee, deze kabel heb ik erbij gekregen. Ik neem aan dat het dezelfde is als die persoon heeft gebruikt, om het display uit te lezen...

Probleem is denk ik gevonden. Net wilde hij al niet meer goed printen, dus ik ging de stekker even bekijken. Toen vond ik dat het toch wel heel gammel zat, en toen ik er iets harder aan trok, trok ik zo de stekker uit elkaar. DWZ alle draadjes los van de pinnetjes. Ik denk dus dat die stekker gewoon niet goed meer was... Nu zag ik toevallig gisteren bij de mama mini(kringloopwinkel) van deze snoeren liggen. Het zijn namelijk wat rare snoeren. Met aan de ene kant een parallelle stekker, en aan de andere kant een vreemde dikke. Hoe weet ik of dat goede snoeren zijn? Of kan ik ze ook ergens, niet te duur, kopen?

d469_1.JPG
Zo een is het dus...

Als ik er ben haal ik wel eens zo'n snoer. Eens zien wat die doet...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan