• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ondersteuning voor een macro met afbeeldingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze setting heb ik nu.
Geavanceerd bijlagesysteem : Geavanceerd bijlagesysteem 'uit'.
Clipboard01.pngClipboard02.png
Heb op "browse" geklikt, daarna op "uploaden" en aan het einde op "sluit venster".
 
De Button was mijn eerste uitgangspunt om de afbeelding in te voegen.
Daar ben ik later vanaf gestapt omdat ik een lint heb gemaakt inclusief de macro's dat volledig gewijd is aan het document, wat dan ook sneller werkt voor mij.

Misschien had ik dat eerder moeten vermelden, excuses daarvoor.
Nu kan ik gewoon werken zonder eerst alle knoppen te plaatsen in elke cel waar dat nodig is.

Daarom werkt de andere code die ik heb van u zo goed.
Dit werkt echt ideaal via het lint, als er nu iets in het document verandert hoef ik alleen de cel maar te selecteren en de macro in het lint te gebruiken.
Vandaar dat de code waarschijnlijk niet helemaal goed werkt, omdat ik de knop in de cel niet meer gebruik.

Het rare is wel dat waar ik het document naar toe kopieer en de macro gebruik dan wordt het originele document ook geopend (als deze nog ergens staat, en niet is verwijdert, dan krijg ik een foutmelding dat het document niet gevonden kan worden).
Ik weet niet waarom dat is, maar de macro werkt alleen maar vanuit dezelfde map als waar ik de macro als eerste heb aangemaakt in het document.
Als ik hem vervolgens naar een andere map heb gekopieerd moet ik de macro opnieuw toepassen en dan werkt het wel weer goed, tot dat ik hem weer een keer kopieer of de map hernoem.
 
Zal waarschijnlijk komen door ActiveWindow en ActiveSheet.
Als de macro gestart wordt vanuit het lint zal alles gebeuren in het bestand met de focus.
Ikzelf maak nooit buttons in het lint, ik hou er niet zo van de code teveel aanpassingen maakt aan excel zelf.
Ik maak liever een button in het werkblad, het is dan iets duidelijker dat je dan wat kan doen.
 
Het was ook al zo toen ik de knop nog gewoon gebruikte in het document.
Blijft toch een raar geval hoe dan ook haha.

Misschien moet ik het dan toch maar weer met een knop doen... ik probeer wel weer wat uit ;-)
 
Okee, nu wordt de Portrait foto gekanteld naar een Landscape foto, maar het is wel de bedoeling dat de Portrait foto zo blijft maar aangepast wordt aan de Landscape cel met een portrait foto er in die op maat wordt gemaakt aan de hoogte van de desbetreffende cel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan