onderstreepte knoppen (hyperlinks)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkras

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Hallo Peter,
Ik heb al geruime tijd een website maar ik erger me aan de knoppen in de site aan de linkerkant. Deze knoppen hebben op de site een streep onder de tekst, doordat er hyperlink is naar de tekst of foto pagina van de site. (www.kwartels.nl)
Mijn vraag is nu: hoe kan ik deze streep wegkrijgen, en kan ik het lettertype/kleur van deze knoppen wijzigen maar dan dat de hyperlink wel blijft.
met dank voor het antwoord

pkras

CSS

Werk met een stylesheet. Dan kan je ook als je met je muis over de tekst gaat dat je link kleur er anders uit ziet.

Kijk is op mijn pagina - hij is nog niet af

Mijn Page

Re: CSS

Geplaatst door Rimsic
Werk met een stylesheet.
En dat doe je zó:

Kopiëer de volgende tekst en plak hem in Kladblok:

A:link {color:#0000FF;text-decoration:none;}
A:hover {color:#FF0000;text-decoration:underline;}
A:active {color:#FF0000;text-decoration:underline;}
A:visited {color:#00FF00;text-decoration:none;}

Sla het bestand op als links.css en zet het in dezelfde map als je html-documenten.

Zet de volgende code in de head van je html-documenten:

< link rel="stylesheet" href="links.css" type="text/css">

(De spatie tussen < en link even weghalen.)

Je links zijn nu alleen onderstreept als de muisaanwijzer erop staat of als er op geklikt wordt.
Je kunt natuurlijk ook overal none zetten achter text-decoration en de status van de knoppen alleen met kleuren aangeven.
Die kleuren moet je uiteraard nog aanpassen; wat ik hier als voorbeeld gebruik is niet echt mooi.:)
Deze code beïnvloedt alleen de onderstreping en de kleur; het lettertype en de -grootte kun je gewoon in de html van de pagina's aangeven.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan