Onderstrepen van links in documenten, e-mail etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hkalkhove

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2012
Een link in een e-mailbericht of document wordt onderstreept en meestal blauw van kleur. Althans zo werkte het altijd bij mij. Voorbeeld : stel ik zit op een internetpagina waarvan ik de het adres (url?) even wil doormailen naar een vriend. Met knippen en plakken plaats ik dit dan in het e-mailbericht. Zodra ik op de spatiebalk druk of Enter-toets dan werd dit altijd onderstreept en blauw van kleur. Nu gebeurt dat niet meer. Kan iemand mij vertellen waaraan dat ligt?

Kijk, ik heb bijvoorbeeld het adres van deze pagina waarop ik mijn vraag stel met knippen en plakken hieronder gezet. In het verleden was het dan zo, dat dit dus onderstreept en blauw werd. Nu zie hiervan niets terug. Misschien als ik dit bericht eenmaal geplaatst heb, dit wel in het forum als zodanig weergegeven wordt maar nu op dit moment van tikken dus niet.

http://www.helpmij.nl/forum/newthread.php?do=newthread&f=429

Hallo Nicj56,

Ik geloof dat je mijn vraag niet goed gelezen of begrepen hebt. Met knippen en plakken van de gehele url ( dus incl. http:// ) werkt het niet en ook als ik het zelf helemaal intik ook niet. Het ligt volgens mij aan een of andere instelling binnen Windows. Trouwens voor de duidelijkheid; ik gebruik Windows 7.

vriendelijke groet, Hans

Hallo,

Heb je wel doelstijlen aanstaan(office 2010 dan) als je knipt of plakt na word of na outlook?

Wat bedoel je met doelstijlen? Is dat specifiek iets van Office 2010? Ik heb Office 2007. Er is mij trouwens nog wat opgevallen. Een link die ik met knippen en plakken in een e-mailbericht heb verstuurd was dus bij het opmaken van het bericht (na plakken) dus niet onderstreept (en blauw). Kijk ik in de verzonden items, dan zie ik dat de link daarin wel onderstreept en blauw is. Ik sta voor raadsels. Misschien werkt dit niet meer na een bepaalde windows-update.

Dat gebeurd alleen als je tekst in HTML wordt opgemaakt.
Als het "platte" tekst is gebeurd er niets mee.
Dat is een instelling die je in Outlook kunt doen.

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Kun je even aangeven welke browser dat je hebt? Daar lijkt het mij eerder aan te liggen (opties>geavanceerd>koppelingen altijd onderstrepen). Gok ik.

Hoi Mik,

Ik gebruik IE 9 en ja koppelingen worden altijd onderstreept. Kijk, op zich schijnt het wel te werken, althans in Outlook achteraf. Want zoals ik hierboven beschreef wordt de koppeling wel onderstreept en blauw als ik het bericht verzend. Maar 'vroeger' als ik een koppeling ging knippen en plakken dan werd dat onderstrepen en kleuren gelijk zichtbaar. Sowieso ook in bijvoorbeeld een word-document, maar ook dat gebeurt niet (meer). Het lijkt mij een of andere instelling binnen Windows die misschien alleen in de registry aangepast kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan