ondertitel toevoegen aan film

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door gokhan_ekici
maar mijn film is avi zal het daar mischien aan ligen

Huh? Maar daar gaat het nu niet om, het gaat om die vdr file, toch? Maakt niks uit, kan met AVI en MPEG, gaat op dezelfde manier.
 
En virtualdub niet afsluiten als je verder gaat met de TMPGEnc. Mischien heb je dat wel gedaan.
 
waarschijnlijk moet je de film eerst decompressen ( zo te zien aan de fout melding)

download avi2mpg *** hier *** laad daar het avi file en decompress en laat het geheel decompressen.
er komt dan een file uit wat de de extensie pcm_avi krijgt.
ga met dat file weer aan de slag volgens de handleiding virtualdub enz en probeer het opnieuw.

let wel op het pcm_avi file kan stukken groter zijn dan het eerste avi file ivm dat je mp3 in de film decompressed naar wav.
na omzetten naar mpeg is het formaat weer normaal.
 
het is een heel omslachtige manier maar probeer eerst eens het avi file direct met tmpg om te zetten naar mpeg.
als dat goed gaat dan aan de slag gaan met virtualdub enz enz.
 
Geplaatst door gokhan_ekici
ik heb de film nu decompresseert en ik krijg nog steed het zelfde fout


Ga naar de map van virtualdub en open het bestand auxsetup.exe en klik install handler .... en sluit het weer af en probeer het opnieuw

succes!
 
Ik heb het probleem gevonden het zat gewoon aan virtuadub.
Ik heb een nieuwere versie gedownload en die doet het nu.(1.4.10)


Allemaal bedankt voor voor jullie hulp
 
nou ik die gedocompeseerde bestand (pcm_avi) naar mpg wou converteren kreeg ik deze fout melding(zie bestand)
 

Bijlagen

  • crashinfo1.txt
    10,3 KB · Weergaven: 31
je gaf eerst aan dat de nieuwe Vdub het deed ??

krijg je nu ook foutmeldigen dan als je gewoon het avi file gebruikt ??

probeer anders deze eens Vdub met mpeg2
 
ik heb met vdub op fouten gechekd en die zegt dat een frame goed is maar uncodeable
met welke prog kan ik dat goed maken
 
Geplaatst door gokhan_ekici
ik heb met vdub op fouten gechekd en die zegt dat een frame goed is maar uncodeable
met welke prog kan ik dat goed maken

ja dat snap ik maar heb je nu al eens geprobeerd om het geheel naar mpeg om te zetten ???
Vdub kan best zeggen dat een frame niet goed is maar tmpgencoder kan het waarschijnlijk gewoon omzetten.
en 1 frame verkeerd valt jou echt niet op hoor tijdens het kijken met een gemiddeld film krijg je 23 frames per seconde te zien dus die ene is dan minder dan 2 tiende sec ;)
 
als ik de vdr over zetten naar mpg dan staat frame server toch aan van vdub
en bij 11% geeft die de fout van dat mijn frame niet goed zijn en nou wil ik die frame weer goed maken als dat kan
 
als ik avide freezer start krijg ik kernel32.dll fout en dan sluit avidefreezer
 
heb je alle drie de methode al uit geprobeerd die er staan dan??

in principe heb je avi defreez niet nodig.

Methode 3

Sinds de versie 1.4.13 van Virtual Dub het levenslicht heeft gezien zit er nog een "leuke" optie in dit programma, namelijk de mogelijkheid om de film te scannen op fouten

- Open Virtual-Dub
- Laad je film in
- Audio ---> Direct Stream Copy..
- Video---> Direct Stream Copy..
- Video,---> "Scan Video Stream for Errors" ( Je zal zien dat hij nu de Video-file scant voor fouten..)
Als hij klaar is, kun je linksonder het resultaat zien.

Zoals je ziet, zit er in de Avi één bad frame
Omdat geen risico te lopen dat straks de TMPGEnc tijdens het omzetten vast loopt kan je er weer een copy van maken
Omdat je van tevoren bij zowel Audio en Video de Direct Stream Copy al aangevinkt hebt, hoef je niets anders te doen dan:
- File ---> Save as Avi ... (een naam geven en op slaan)
 
het is mij gelukt

dankje

maar nu is die 1gig en ik wil een vcd branden wat is de oplossing daar voor
 
Geplaatst door gokhan_ekici
het is mij gelukt

dankje

maar nu is die 1gig en ik wil een vcd branden wat is de oplossing daar voor

Je kan hem gaan splitsen met Tmpgenc zodat je 2 bestanden krijgt en dan de film op 2 vcd's zet
 
Moet je voor het ondertitelen van een .avi film, de film eerst omzetten naar .mpg met programma Tpmgencoder?
Ik ben op de site van Tazman bij de laatste stap "Tpmgencoder om de film om te zetten naar mpeg".
Ik heb een avi film en wil deze ondertitelen...en dan branden op cd voor mn dvd recorder...:confused:
 
Geplaatst door kuipie
Moet je voor het ondertitelen van een .avi film, de film eerst omzetten naar .mpg met programma Tpmgencoder?
Ik ben op de site van Tazman bij de laatste stap "Tpmgencoder om de film om te zetten naar mpeg".
Ik heb een avi film en wil deze ondertitelen...en dan branden op cd voor mn dvd recorder...:confused:

je kunt het avi file met subt omzetten naar mpeg als je de handleidingen volgt die op min site staan.
wil je er echter dvd van maken kies dan ipv de vcd of svcd template de dvd template.
daarna kun je dan met dvdauthor er vob files van maken en evtv een menu op die manier kun je een echte dvd maken.

je moet als je er een dvd , vcd of svcd van wilt maken altijd eerst omzetten naar mpeg en daar de juiste template kiezen voor wat je wilt ( dvd = dvd template , vcd = vcd template enz enz )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan