Ondertiteling in Windows Media Player of VLC player (grootte+positie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

snem

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Berichten
27
om gelijk maar even met het probleem aan te komen.
Ik kijk regelmatig films via mijn pc. maar hierbij komt de ondertiteling nooit echt goed in beeld. de groote valt niet helemaal lekker in te stellen (in Windows Media Player helemaal niet) en verder is de positie waar de ondertitel komt te staan niet perfect. Zo zijn de meeste films in breedbeeld gemaakt, waardoor je dus, zowel aan de boven als onderkant, een zwarte balk krijg. jammergenoeg maken bijde programma's geen gebruik van die zwarte balk, door daar de ondertiteling in te plaatsen. dit is dus wel wat ik wil, de ondertiteling in de onderste zwarte balk, zodat het niet door de film komt, en dan op een goeie groote.

Ik heb al een tijdje zitten zoeken naar een oplossing voor het probleem, maar heb het nog niet kunnen vinden.

daarom is mijn vraag, weet iemand een manier waarbij dit WEL kan. Wanneer er geen goeie mogelijkheid is om dit te doen in de genoemde programma's. mag er natuurlijk ook een ander programma aan bevolen worden.

alvast bedankt.
 
Aangezien ik deze vraag ook op een ander forum heb gesteld, ben ik ondertussen aan de oplossing gekomen. voor de mensen die dit mischien ook interesant vinden om te weten, dit is wat ik heb gedaan:

Ik heb de K-Lite codec pack geïnstalleerd. hier zitten een aantal video en geluids filters in. zo zit de filter "ffdshow video decoder" in dit pakket. Hier kan je heel makkelijk de ontertiteling mee inschakelen. Hier valt de positie, groote en nog veel meer in te stellen. hiermee kan je dus ook instellen, dat je onterditeling in de onderste zwarte balk komt te staan.

Ik gebruik nu dus Windows Media Player Classic + de ffdshow video decoder. en het werkt prima.

ik hoop dat er nog mensen zijn die hier wat aan hebben.
 
Dan je voor het attente plaatsen van de oplossing :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan