Dank je Tazman, dat programma'tje kan het inderdaad

Het is een kleintje, maar dat maakt het ook makkelijk te gebruiken en de 'Help' sectie moet zeker niet onderdoen voor grotere programma's.
Als je een ondertiteling zelf wil maken moet je een
tekst hebben (best een nieuwe lijn beginnen bij elke nieuwe regel als je ze intypt, is makkelijker voor als je de tijd moet toevoegen) en natuurlijk de
film file.
SubCreator doet misschien wat moeilijk in het begin in verband met de extentie van de film file, maar probeer dan eerst, zoals ze zelf voorstellen, om in de Video Engine Settings een andere optie te kiezen. Als dit niet helpt, gebruik dan een converteerder om de file te converteren.
Als het goed is heb je dan dus een film file open in SubCreator en de tekst in het witte vakje onder de movie-display.
Dan moet je maar eens in de Help sectie gaan kijken naar verdere instructies, of in de bijlage die ik toegevoegd heb (gekopieerd uit de Help sectie, ik dacht dat het misschien makkelijker was als ik dit er ineens bijzette

)
Met deze info zou het je moeten lukken om succesvol een filmpje met zelfgeschreven ondertiteling te verkrijgen.
~greets