@snb
We kennen ondertussen allemaal je 'botte bijl'-manier van communiceren, maar daar waar je het regelmatig inhoudelijk bij het rechte eind hebt heb je in je #12 de nonsens zodanig opgestapeld dat ik, zij het zwaar tegen mijn zin, wel moet reageren.
Laten we beginnen met de meest fascinerende:
Duidelijk is, dat jouw bewering dat het niet mogelijk zou zijn, niet klopt.
Ten eerste heb ik gezegd "voor zover ik weet kan het niet", en daar zelfs de hoop bij uitgesproken dat iemand het tegendeel zou kunnen aantonen!
Ten tweede bewijs je zélf dat het niet kan. Een grafiek (niet naar taalkundige maar naar Excel-normen) past zich aan wanneer de brongegevens wijzigen. Ook jij (en trouwens ook
E v R die met zijn laatste een merkelijk betere werkwijze dan de jouwe heeft gepresenteerd) moet je toevlucht nemen tot extra objecten die
niet bij de grafiek horen. In mijn leefwereld heet dat "het kan niet". Ik sta wel nog altijd open voor de mogelijkheid dat er alsnog een bewijs wordt geleverd!
Gezien je tekst in #8 had ik wel een reaktie op mijn suggestie verwacht, omdat daarin niets gegokt, maar alles berekend wordt en in de grafiek geplaatst.
En
hóé weet jij (zelf haal ik mijn glazen bol nog maar héél zelden uit de kast) aan welke voorwaarden moet voldaan zijn om een gebied te arceren? Jawel, ik gokte (maar gaf dat ook duidelijk aan) dat dit was als waarden waren gedaald t.o.v. de voorgaande. En
jij gokt dat dit moet gebeuren vanaf de hoogste waarde uit C en die uit D. So what?
Ik hoop dat je mijn suggestie in jouw bestand getest hebt.
Zeer zeker, en afhankelijk van de grootte en de positie van de grafiek kunnen jouw 'arceringen' zelfs buiten het grafiekgebied terechtkomen. Goed berekend!
Ik betwijfel of TS hiermee (waarmee ? is onduidelijk) 'verder' kan. Dan ben ik beniewd hoe.
Ik heb geenszins de ambitie gehad een totaal afgewerkt product te leveren; uiteraard kan dat nog beter (alle objecten groeperen bv. zodanig dat de grafiek kan verplaatst of zijn formaat aangepast worden). Het was dus vooral een ballonnetje oplaten in de hoop dat Linda er mee verder zou kunnen (ook dát heb ik meteen gemeld). Zoals voorzien kan de 'expert' in jou daar niet tegen en is enkel een 100% waterproof oplossing het waard gepost te worden. We hebben gezien tot wat het kan leiden…
Terzijde de berekening van een uur (kolom B) doe je door het aantal minuten door 60 te delen. Voor dagen (kolom C) deel je door 1440.
Wat een openbaring! Dat ik dat niet eens wist!
En voor je het ook nog gelooft: die berekeningen stonden er al, en (ik heb het nog eens nagekeken) de vraag ging heus over iets anders!
@E v R
Dat is dus effectief stukken beter! Ik hoop dat je dit niet als kritiek maar als stimulans zal opvatten: je ingevoegde vormen zijn specifiek verbonden aan het grafiekgebied waardoor wijziging van grootte of verplaatsing van het
tekengebied nog problemen geeft. Ik sluit niet uit dat ik er zelf ook nog eens voor ga zitten. Maar, ik zie de bui al hangen,
ik weet niet of het haalbaar is