ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dazzl

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
Berichten
38
Ik heb sinds kort een nieuw brandprogramma: Ulead DVD Factor :thumb: . Ik heb met dat programma een DVD gebrad, het is succesvol gelukt, maar ik heb alleen geen ondertiteling:( weet iemand hoe je een nederlandse ondertiteling kan krijgen in een film die je heb gedownload??:eek:

bij voorbaat dank,

Steven
 
Stel, je hebt een .avi file... ik neem als voorbeeld; Dodgeball.A.True.Underdog.Story.TS.VideoCD.Xvid.Re-Enc.OneCD.avi
Hierbij heb je een .srt (subtitle) file: Dodgeball.A.True.Underdog.Story.TS.VideoCD.Xvid.Re-Enc.OneCD.srt

Nu wil je de srt in de avi ingebakken hebben..maar hoe?!
Juist...dat zal ik ff uitleggen...

Stap 1. Je installeert Virtual Dub
Stap 2. Je installeert de filter 'Subtitler' voor VirtualDub (gewoon unzippen in /Virtual Dub/Plugins).
Stap 3. Je download SRT-to-SSA om je .srt file om te zetten in een .ssa file.
Stap 4. Start SRT-to-SSA, zoek input file (.srt), stel eventueel wat dingetjes in zoals Subtitle color (standaard geel) en klik op Convert. Sluit daarna het proggie af.
Stap 5. Je start VirtualDub en opent je .avi file.
Stap 6. Je klikt op Video -> Filters -> Add -> Load -> /Virtual Dub/Plugins/Subtitler.vdf -> Openen -> OK.
Stap 7. Klik Subtitler aan in de lijst van Filters en klik op OK.
Stap 8. Klik op het '....' knopje en zoek je .ssa bestandje op en klik daarna op OK en bij het Filters schermpje nog een keer op OK.
Stap 9. Klik op Video -> Compression en kies voor DivX ;-) MPEG-4 Fast-motion bij een snelle actiefilm en Low-motion bij een dramafilm of docu oid.. en klik op oK :p.
Stap 10. Klik op File -> Save as AVI en kies een output filename en map... en klik op OK!
Stap 11. Wachten maarrr!!! En voila! Een .avi file met subs ingebouwd :D:thumb:

Tip: let er wel op dat je de AC3 Decoder hebt als je AC3 films wilt omzetten en zorg er ook voor dat je bijbehorende Divx/XviD CODECS hebt! Filters zoals FFDShow werken hier dus niet!!
 
houd er rekening mee dat dit proces erg lang kan duren.
Zeker zo'n 24 uur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan