ondertitels op een dvd bestand zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
hallo,

Ik download regelmatig wel eens een filmpje (meestal zijn dit al dvd bestand) dus met de mappen audio ts en video ts. hoe kan ik hier nu ondertitels bij plaatsen en hoe kan ik deze correct branden. Ook heb ik soms gemerkt dat de ondertitels niet goed lopen hoe kan ik dit verhelpen?
kunnen jullie ook even uitleggen hoe ik best andere bestanden (niet dvd bestand) ondertitles onderzet en naar dvd bestand zet. of moet dit niet meer?

Ik heb een paar jaar geleden één van de tutorials gevolgd die hier staan en ben sindsdien (zo vind ik zelf, aardig bedreven geworden in het ondertitelen van films)
Ik heb toen de optie rechtsboven genomen : "DVD Ondertiteling selecteerbaar" en gebruik deze nog steeds. Zelfs onder Vista "lopen" de daarin genoemde tooltjes goed.

Laatst bewerkt:
ik heb het hele web afgezocht maar kan doe spruce dvd maestro nergens vinden.
Kan iemand mij een exe daar van bezorgen zodat ik toch verdder kan met die tutorials?
Of bestaat er een programma dat hetzelfde werkt als die spruce dvd maestro.
het probleem is ik werk exact als die tutorials en als er iets anders is dan uitgelegd staat zit ik vast en weet ik meestal niet meer hoe verder te gaan.

Ik zag dat bij de downloadsectie een error ontstaat wanneer je deze wil downloaden. Dus, ingepakt 4,8 MB groot, doe maar even je mailadres.

Laatst bewerkt:
Enne, dansplaat, laat de moed vooral niet zakken de eerste paar keren. Het heeft mij vele, vele uren gekost voordat ik eindelijk een eerste zelf ondertitelde film kon maken. Daarna ging het steeds beter en nu is het een fluitje van een cent geworden voor mij. Mocht je vragen hebben/ problemen ondervinden met de tutorial, dan kan ik je wel helpen, alleen......... ik heb alleen verstand van het ondertitelen met de tutorial rechts boven. Aangezien jij expliciet om Spruce vraagt, neem ik aan dat ook jij die hebt gekozen? (Het is overigens de enige tutorial in de door mij geplaatste link waarbij je Spruce nodig hebt, dus het zal wel dat jij die ene rechtsboven hebt gekozen)

Zo ondervond ik onder Vista dat een aantal tooltjes niet meer of niet goed meer werkte. De oplossing heb ik gelukkig ook gevonden : ik heb in elke map de .exe van de tooltjes allemaal op compatibiliteit XP ingesteld en het uitvoeren als administrator aangevinkt. Toen werkte de tools weer als vanouds.

Laatst bewerkt:
Verzonden, nu maar hopen dat jouw beveiliging 't niet tegenhoudt (het is een .exe)

en voor alle zekerheid nogmaals verzonden, maar dan de extensie veranderd naar .doc.

Als de 1e niet wordt toegelaten en de 2e wel, moet je eerst de .doc wijzigen naar .exe

Laatst bewerkt:
't goede nieuws aan deze zijde is, dat ik zowel de .exe alsmede de .doc probleemloos heb kunnen verzenden. Nu nog het ontvangen aan jouw zijde.

Enne, voor alle zekerheid / duidelijkheid / helderheid: een door mij verstuurd bestand is veilig / bevat geen ellende!

mijn mcafee visrus scan blokkeerd stees 1 file wanneer ik dit programma probeer te installeren. Ik ga dit morgen nog eens proberen allemaal. Rustig bekijken en dan laat ik je wel iets weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan