Ondervangt WINE driverproblemen van printers die onder Linux niet (goed) werken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik gebruik Linux Mint 13. Zit al weken te hannessen met mijn printers. Mijn zw/w laserprintertje Samsung ML-1675 werkt helemaal niet (wel onder Windows) en mijn multifunctional Canon MG 5250 die niet scant (kan hem niet installeren) en gelukkig wel print, maar dan zonder de uitgebreide instelmogelijkheden die hij op Windows wel heeft.
Kan ik van deze oeverloze ellende af door WINE te installeren of denk ik al te makkelijk?

Wine is niet om drivers te installeren. Als je wil dat het echt naadloos werkt, kan je beter VirtualBox installeren en daarin Windows laten draaien. Het kost wel extra moeite (en daar installeer je Linux niet voor (ik weet het :P, maar ik heb het ook, maar om te gamen)). Hier staat iets waar ze uitleggen hoe het zou moeten werken zonder VBox.

Ik heb het uitgeprobeerd, maar aan het einde van het proces moet je uit een lijst het printertype aanklikken en daar zitten de types ML-1670 niet bij. Het loopt maar tot de serie 1660 en ik heb de ML-1675. Hetzelfde gebeurt als de computer zelf naar de driver zoekt. Dan eindigt het bij de serie 1660 en op die oude driver werkt hij niet. Hij print dan wel, maar alleen de tekst 'use correct driver'. Dit simpele zw/w-printertje zou volgens kenners ook gewoon moeten draaien op SPLIX uit het Synaptic pakket. Dat is speciaal ontwikkeld voor eenvoudige Samsung en HP printers, maar werkt ook niet. Ik dacht dat WINE alles laat draaien dat onder Windows werkt, maar ik begrijp dat dit niet het geval is?!

Naar mijn weten werken drivers niet met WINE, maar je zou het in ieder geval kunnen proberen! Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan