Ondervolten (CPU Clock)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hey ,

Ik ben bezig met het ondervolten van mijn CPU. Dit heb ik gedaan door de stappen te volgen van deze site: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=48515. Maar mijn vraag is. Ik heb mijn ondervolten al op het minimum voltage wat het programma aan kan aangeklikt, maar ik zou nog lager willen dan dat minimum van het programma. (zie plaatje)

attachment.php

Zou dit dan uberhaupt nog wel lukken? En ik had nog een snelle vraag... kan je naast ondervolten ook overklokken? Of moet je dan weer de voltages omhoog zetten en na het overklokken weer opnieuw ondervolten? Alsvast bedankt.

M.v.g.
Yorick!

Bijlagen

• cpu clock.JPG
    cpu clock.JPG
    55,3 KB · Weergaven: 69
Je kunt volgens mij niet verder ondervolten. Volgens mij zit er bij bepaalde types CPU een vaste waarde waar je niet onder kan. Ik heb hetzelfde "probleem", al blijft de mijne op 1,25 steken.

Je kunt volgens mij niet verder ondervolten. Volgens mij zit er bij bepaalde types CPU een vaste waarde waar je niet onder kan. Ik heb hetzelfde "probleem", al blijft de mijne op 1,25 steken.

gebruik jij het zelfde programma?

Jup, ik gebruik ook rightmark.

Oke bedankt, maar weet jij trouwens wat het verschil is tussen de temperatuur die HWMonitor meet (ongeveer 42 graden) en de "CPU core temterature" van CPU Clock speed zelf (Ongeveer 28 graden)?

Poeh, zo'n groot verschil zou niet moeten kunnen volgens mij. Ik gok dat één van de twee fout zit. Mss een ander programma even installeren om te checken welke goed is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan