one-click voor afmelden gebruikers en slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naamhaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
Ik werk met Windows XP. Ik heb een snelkoppeling aangemaakt voor afmelden gebruikers en een aparte snelkoppeling om de PC in de slaapstand te zetten. Nu wil ik van die 2 koppelingen één snelkoppeling maken zodat dus met één muisklik eerst gebruikers worden afgemeld en daarna de PC in de slaapstand gaat. Kan dat? Zoja, hoe?
Als workaround lees ik in deze discussie: "My workaround method would be to run the hibernate command as a service (by converting a batchfile to an .exe) and switch this service on from a script that ends with the logoff command." Hoe doe ik dat?

Laatst bewerkt:
Hoi,
volgens meerdere bronnen gaan deze 2 commands niet samen. Eens dat het log-off command wordt uitgevoerd wordt het 2e niet meer uitgevoerd.
Lees deze discussie maar eens even (Eng). Dat is trouwens niet de enigste.
Kortom bij mijn weten zal het in 1 muisklik niet gaan, althans niet in die variant.

Beste Mik Zjegger,

In de link 'deze discussie' staat

"Is there a trick to make a batch/script combo that logs off the current user and makes the computer hibernate? It should work in XP Pro and Home (which rules out
anything that uses gpedit.msc) and if possible should not require 3rd party apps.
My workaround method would be to run the hibernate command as a service (by converting a batchfile to an .exe) and switch this service on from a script that ends with the
logoff command."

Ik heb Win XP professional. In de workaround wordt een oplossing beschreven waarvan ik niet weet hoe die uit te voeren. Kunt/wilt u een nadere uitleg geven van hoe dat te doen? Zoniet, heeft u een andere variant? B.v.d.!

Groeten uit de 'voormalige stad van de gloeilampen' :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan