One drive

edson56

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
107
Goedendag , als ik een abonnement neem op microsoft 365 , zit daar one drive bij , als ik nu mijn foto bestanden upload , staan deze dan ook nog op mijn pc ?
 
Dat hangt er vanaf of je OneDrive ook op je pc hebt staan, maar normaal gesproken wel. Mijn OneDrive is vele malen groter dan de SDD, dus ik heb OneDrive niet lokaal staan. Het kreng blééf maar synchroniseren, en het systeem was niet meer vooruit te branden. En de helft van de tijd wist ik niet of een bestand gesynchroniseerd was, en dus te openen, of dat hij alleen in naam in de lokale OneDrive stond. En dan ben je de sjaak, want dan zie je het bestand of de foto dus, maar kun je er niks mee.

Zelf maakte ik altijd kopieën naar de OneDrive, en staan de belangrijke foto's op de NAS. En dat bevalt mij veel beter :).
 
Hangt helemaal van het abonnement af. De meeste wel, maar niet altijd. Kijk even op de microsoft wat er allemaal wel en niet in zit.
 
Dus als ik het goed begrijp , creëer ik er geen vrije ruimte op de c schijf van mijn pc ?
 
Op zich niet, bestanden in je OneDrive-mappen op je pc worden gesynct naar Microsoft.
 
Jawel. Maar dat hangt dan weer af van de instellingen in OneDrive. In basis zijn er 3 mogelijkheden. 1) Alle bestanden staan lokaal en online, 2) bestanden staan online en gebruikte bestanden staan ook lokaal, 3) bestanden staan enkel online
 
Jawel. Maar dat hangt dan weer af van de instellingen in OneDrive. In basis zijn er 3 mogelijkheden. 1) Alle bestanden staan lokaal en online, 2) bestanden staan online en gebruikte bestanden staan ook lokaal, 3) bestanden staan enkel online
optie 3 is voor mij interessant , want ik heb al mijn fotos , vanaf 1976 tot heden op een externe schijf staan die niet standaard is aangesloten op de pc . nu lijkt het mij wel leuk als ik de fotos kan laten zien op een telefoon of tablet maar ik wil dus niet dat de fotos op mijn pc komen te staan in een map . kan ik dan vanuit de fotoschijf direkt naar de cloud uploaden ?
 
Ja, dat kan. Mijn iPhone doet dat automatisch, als ik dat tenminste zo instel. Omdat het ook wel eens héél erg onhandig is dat elke foto gelijk naar de OneDrive map gaat, zet ik het vaker uit dan aan. Maar het kan wel.
Overigens gebruik ik ook hier de NAS voor; die kan ik vanaf elke plek ter wereld benaderen zonder dat Microsoft mee kijkt :).
 
zo'n NAS is misschien ook wel interessant ipv een cloudopslag , of zie ik dat niet goed .
 
Een NAS is een ideale optie, maar zeker niet de goedkoopste.
 
Cloudopslag is inderdaad goedkoper, maar een NAS heeft uiteraard meer voordelen. Dus een beetje appels met Ferrari’s vergelijken. Als je de investering er voor over hebt, zou ik het zeker onderzoeken!
 
dank voor de reacties , voor nu een periode van overdenken en daarna beslissen .
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan