OneDrive Fotos - hoe correct synchroniseren tussen alle apparaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik71

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2020
Als ik in OneDrive op mijn smartphone (android) de instelling "Camera Upload = aan" kies worden alle gemaakte foto's naar een Ondrive map gekopiëerd.
Er wordt automatisch een map "camera album" aangemaakt in de map afbeeldingen, welke hierna ook op mijn pc terecht komt met hierin alle foto's.
Als ik nu op de pc bepaalde afbeeldingen wis blijven deze wel op mijn smartphone staan, zodat foto's organiseren vanop de pc niet eigenlijk mogelijk is :(.
Blijkbaar worden de afbeeldingen vanop de smartphone enkel geüpload (dit is ook de enige instelling die ik vind) vanop de smartphone, maar niet echt gesynchroniseerd met de smartphone.

Is hier een oplossing voor?

Opzoeken in google had ik al gedaan, maar vind enkel de instelling om foto's te backupen (of uploaden), maar niets over synchroniseren.
In OneDrive zelf vind ik ook enkel de instelling: Camera-upload aan/uit.
Verder kan ik wel "ruimte vrijmaken op uw apparaat" kiezen, waardoor alle foto's die zich in OneDrive bevinden op mijn smartphone gewist zullen worden. Maar dit is geen echte synchronisatie meer.
De foto's zullen dan enkel in OneDrive opgeslagen zijn en niet meer op mijn smartphone. er is dan ook geen backup meer voor het geval er ooit een probleem met verloren data in OneDrive zou zijn. Ik heb graag een dubbele zekerheid voor foto's.

In GoogleDrive bvb worden de foto's wel gesynchroniseerd. Als je een foto in GoogleDrive wist, zal deze ook op de smartphone gewist worden.

Laatst bewerkt:
Vreemde zaak. OneDrive zou zo goed zijn! Blijkt dan van niet. Ik heb het niet en ook geen smartphone dus ik kan niets nakijken. Google geeft aan dat het geen probleem zou moeten zijn. Klopt dan ook niet.

Laatst bewerkt:
Probeer dit een met de rechtermuisknop op dat teken in de werkbalk en dan een map selecteren en deze map dan altijd behouden op deze computer.

Je hoeft ze niet allemaal te selecteren want dat neemt ruimte in beslag op je computer.

rechtermuisknop

1a.jpg

Laatst bewerkt:
Deze functie is mij bekend.
Synchroniseren met de computer werkt, maar met de smartphone niet (zie mijn oorspronkelijk bericht).
Ik heb het vermoeden dat OneDrive hier wat tekort komt.

Het is enkel bij de foto's dat het synchroniseren niet werkt.
De foto's worden wel vanop de smartphone geupload naar onedrive, maar daar houd het synchoniseren op.
Worden bepaalde fotos in onedrive gewist, dan blijven deze wel op de smartphone staan.

Jij haalt zaken door elkaar. In de eerste post schrijf je wat anders. Maar goed, ik denk dat je met OneDrive zou moeten kunnen synchroniseren met alle apparaten. Zo staat dat ook hier. Set Up OneDrive to Sync Files Across All of Your Devices on Windows 10. Wat staat in voorgaande zin?

Maar als je alles zo moeilijk maakt als Microsoft dan begrijpt niemand het meer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan