OneDrive start niet meer

area51

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Op mijn Windows 11 Home werkt OneDrive niet meer. Terug installeren kan ik wel , maar de app doet helemaal niets.Ook geen wolkje te zien in taakbalk.

Kijk eens in Taakbeheer of 'Microsoft OneDrive' als achtergrondproces draait?

Ook niet met uitvoeren als administrator?

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.
Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.
Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Heb je nog herstelpunten?

Er zijn nog meer dingen te doen voordat je naar herstelpunten teruggrijpt. Ik heb denk ik al 5 jaar geen herstelpunten meer gebruikt, en fouten eenvoudig opgelost.

Waar zijn jouw oplossingen dan? Herstelpunten zou iedereen moeten hebben/maken. Overigens worden deze vaak automatisch gemaakt bij updates en software installaties e.d. Als dan het systeem niet meer goed werkt kun je daar mee snel naar de oude situatie gaan waarin alles nog wel goed werkte.

Sure, maar dan worden andere instellingen ook tenniet gedaan.
En bovendien kan je daar 9/10 topics mee vullen... :P
In die trant kan je net zo goed ook zeggen: "Koop maar een nieuwe PC" of "Installeer Windows maar opnieuw!"

Ik dacht meer aan een reset vanuit de commandline:
Code:
%localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset

Laatst bewerkt:
sfc/scannow : did not find any intergity violations
Datum systeemherstel 13/05 (Windows update)
Microsoft OneDrive is er niet in taakbeheer achtergrond , ook niet bij de lijst van apps.

Ik zal systeemherstel eens proberen.

En het reset commando?

Laatst bewerkt:
De vraag is bestaat onedrive.exe ?

Please click start then Open Settings → Apps → Installed Apps (or Apps & Features).Look for Microsoft OneDrive in the list.

De vraag is bestaat onedrive.exe ?

Please click start then Open Settings → Apps → Installed Apps (or Apps & Features).Look for Microsoft OneDrive in the list.
Resultaat : app staat in Settings >Apps Installed apps
: staat niet in taakbeheer -achtergrondprocessen , staat wel bij taakbeheer opstart apps
: download en installatie ging vlot , maar start niet .

@area51

Heb je deze ook geprobeerd?

Uw OneDrive herstellen
  1. Ga naar de website van OneDrive.
  2. Selecteer bovenaan de pagina Instellingen > Uw OneDrive herstellen in het linkernavigatievenster.
  3. Kies op de pagina Herstellen een datum in de vervolgkeuzelijst of kies Aangepaste datum en tijd.

2e Optie, druk op Ctrl+shift+Esc om Taakbeheer te openen ga naar het Tabblad opstarten zoek Microsoft OneDrive en zorg dat deze is ingeschakeld,heel soms staat die door rare omstandigheden op uitgeschakeld

Laatst bewerkt:
@area51

Heb je deze ook geprobeerd?

Uw OneDrive herstellen
  1. Ga naar de website van OneDrive.
  2. Selecteer bovenaan de pagina Instellingen > Uw OneDrive herstellen in het linkernavigatievenster.
  3. Kies op de pagina Herstellen een datum in de vervolgkeuzelijst of kies Aangepaste datum en tijd.

2e Optie, druk op Ctrl+shift+Esc om Taakbeheer te openen ga naar het Tabblad opstarten zoek Microsoft OneDrive en zorg dat deze is ingeschakeld,heel soms staat die door rare omstandigheden op uitgeschakeld
1. is gebeurd : teruggezet naar vroegere datum.
OneDrive staat in Taakbeheer bij opstart-apps , maar niet Microsoft OneDrive zoals bij geinstalleerde apps
Apps2025-05-17 11_36_04-Instellingen.jpg

Bijlagen

• Taakbeheer2025-05-17 11_34_26-Taakbeheer.jpg
    Taakbeheer2025-05-17 11_34_26-Taakbeheer.jpg
    37,5 KB · Weergaven: 8
Ik heb trouwens via mail oplossingen aangeboden gekregen van OneDrive support . Aangezien niets hielp , stellen ze nu voor om mij telefonisch te helpen (Engels) op een afgesproken uur.

Misschien dat je er op Tweakers wel uitkomt. Als het hier niet lukt.

BSOD!
Daarna begon een herstel van de pc (Medion) opeens te werken.
Kortom , probleem van OneDrive is opgelost , maar ik heb een Windows herstel met behoud van bestanden.
Ik heb Chrome browser moeten installeren , ik kan inloggen etc , maar ik zie geen enkele bladwijzer...

Backup terugzetten van Chrome?

Terug
Bovenaan Onderaan