Onedrive werkt niet meer op tablet na update Lollipop

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb gisteren mijn Asus tablet geupdate naar Lollipop en nu is onedrive verdwenen.
Wanneer ik de app opnieuw wil installeren krijg ik de melding : Unknown error code during Application install: -“505″

Heeft iemand een idee of dit is op te lossen ?

De applicatie staat nog op je systeem: De foutmelding gaat er over dat er al een App met dezelfde naam op je tablet staat.
Ga naar Instellingen -> Apps -> Applicatiebeheer
Kijk of daar de OneDrive applicatie wél te vinden is (hetzij onder Gedownload, hetzij onder SD-Kaart).
Indien gevonden: Klik Cache legen en Verwijder 'm daarna.
Ga weer naar Instellingen -> Apps -> Applicatiebeheer
Klik op Google Play Store
Klik op Cache legen
Download OneDrive opnieuw in de App Store en installeer 'm.

Tijs.

De ondedrive app is nergens meer te vinden op de tablet.
In de playstore staat de app alleen als installeren en ook niet meer als downloaden.

Kijk even hier
Kijk of een van de gegeven opties werkt. Vooral de laatste is 'interessant': Apps verwijderen via de Google Play Store-app.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het blijft hetzelfde, van de app is nergens iets terug te vinden.

Tsja dan weet ik geen andere optie dan de tablet terug te zetten naar factory instellingen maar je kunt natuurlijk ook even afwachten of iemand anders nog tips heeft.

Tijs.

@manamana: heb je er wel rekening mee gehouden dat het hier over een Android tablet gaat?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Tijs. Nee dat zie ik nu ook. Veel te ijverig. :shocked:

Andere Faq dan maar. Klik.

Laatst bewerkt:
Ik heb de vraag op het Microsoft forum gesteld, eens kijken wat daar uit de bus komt. Na wat te zoeken op google blijkt dit een bekend probleem en zou bij de update naar 5.01 dit opgelost zijn.
Maar ik denk niet dat Asus zo snel de update zal geven.

Na onderzoek ben ik tot de bevinding gekomen dat de foutmelding “android unknown error code during application install 505” betrekking heeft met de functionaliteit van je Android toestel. Helaas ondersteunen we Android niet via dit forum en dien ik je door te verwijzen naar de helpdesk van Google.

Indien je nog vragen hebt, aarzel dan niet om op dit bericht te antwoorden.

Vriendelijke groet,

MarcVR.

OneDrive support het Microsoft community forum.

Enige tip die ik heb staat in posting #6. Betekent (indien uitgevoerd) wel dat WhatsApp historie, mail-accounts etc. weg zijn dan, en dus opnieuw moeten worden ingesteld etc.
Mogelijk beter om te wachten tot de 5.01 update, als je er positief van overtuigd bent dat dat een oplossing biedt.

Tijs.

Volgens Asus is dat ook de enige methode om het toestel volledig te resetten.
Misschien binnenkort eens doen dan. Dacht dat je dan al de geinstalleerde apps ook verloren bent.

Klopt, dus die apps moet je in de Google Play Store weer ophalen (nadat je het juiste Google Play account gekoppeld hebt, dus het is handig dat je dat eerst even opschrijft en verifieert dat je het juiste wachtwoord ervan ook kent).
Ook je e-mail, WhatsApp etc. moet je opnieuw instellen.

Niet fijn allemaal, maar is in ieder geval een oplossing die (nu) gaat werken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan