Onekey recovery lenovo

Status
Niet open voor verdere reacties.

manon27

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2015
Berichten
8
Laatste keer per ongeluk de one key recovery knop van mijn lenovo laptop ingedrukt, aangezien die naast de aanknop zit. Bij het aanzetten duurt het lang en is hij bezig met herstellen. Daarna komt er een scherm met de opties uitzetten of geavanceerd. Als ik dan op geavanceerde opties klik komen er verschillende opties zoals herstellen met netwerk enz in beeld. Echter hoeft er niks hersteld te worden. Hoe kan ik dit oplossen?
 
:confused: Snap niets van :eek:

Bedoel jij dat System-Recovery bevind zich naast AAN knoop ?? hoe kan dat ?? zoiets heb nooit gezien
is het niet zo dat systeem recovery verborgen moet zijn, of tussen Bureau accessoires zich ergens bevinden ?

En wat is nu probleem in het echt ? waarom moet jij daar op herstel klikken ? systeem staat daar bij herstel optie vast ? :(
 
Laatst bewerkt:
Jaa raar he! De recovery knop zit echt precies naast de aan knop bij de lenovo G500. Normaal zit hij inderdaad beter verborgen, ergens aan de zijkant en dan een kleiner knopje. Maar het probleem is dat ik nu niks meer met de laptop kan. Het systeem komt niet verder dan het keuzemenu voor herstellen. En vanaf daar weet ik niet wat ik moet doen want ik wil helemaal niet herstellen maar gewoon naar het normale scherm. Ik vind het nogal raar dat 1 klein knopje naast de aan knop zoiets kan veroorzaken. Maar hopelijk heeft iemand een manier om het op te lossen:d
 
Och snap ik ongv. nu :(

Als je op herstellen klikt raak je alles uit systeem kwijt ...toch ? en dat is juist wat je niet wil
nou nou dat is weer wat nieuw voor mij en deze trend ken ik ook nog niet :eek:
Wacht maar even ben zeker dat je goede tip van hier andere gebruikers zal krijgen ....:thumb:
 
Jaa precies! Wil juist niet alles kwijtraken maar gewoon weer terug naar hoe het was voordat op het knopje werd gedrukt:eek:
 
Helpt dus niets als je nergens op klikt, en gewoon stroom stekker eruit als je haalt ?
vervolgens gewoon later laptop dat je her-starten zal, dus geen enkele andere keuze heb je nu behalve op herstel te klikken ?
 
Nee opnieuw opstarten al geprobeerd maar komt telkens op hetzelfde. De andere optie is uitzetten maar dat heeft dus geen nut want bij aanzetten is het precies het zelfde. Dus dan blijft herstellen over, maar hoe dat moet weet ik ook niet en ik wil liever niet het risico lopen om alles kwijt te raken.
 
Ooke noem maar welke optie/keuze voor of bij herstel zijn daar toch allemaal, je zei bij comment #1 dat verschillende opties aanwezig zijn ze :(

OF je als je niets anders beters kan, gewoon voor een recovery disc maken kiezen, maak je die en nadat die klaar is
je systeem keert dan terug naar desktop toch ..?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Okee. :)Bij aanzetten: automatisch herstel voorbereiden, duurt ongeveer 5 seconden, dan heel even klein wit scherm in beeld en daarna problemen vaststellen en herstellen uitvoeren (zwart scherm met lenovo) duurt ongeveer 5 minuten.
Daarna blauw scherm met bericht De pc kan niet worden hersteld met automatisch herstellen. Klik op 'geavanceerde opties' als u andere opties wil proberen om uw pc te herstellen of klik op 'afsluiten' als u de pc wilt uitschakelen.
Logboekbestand: C:?WINDOWS/System32/logfiles/Srt/SrtTrail.txt weet niet of dit belangrijk is?:p
Als ik dan klik op geavanceerde opties krijg ik de opties:
- Doorgaan naar windows 10 -> al een keer geprobeerd maar kreeg weer herstellen uitvoeren in beeld.
- Een apparaat gebruiken (USB-station, netwerkverbinding of een Windows-herstel-dvd gebruiken
- Problemen oplossen, Pc opnieuw instellen of geavanceerde opties bekijken. Als ik hierop klik dan de opties: Systeemherstel (Windows herstellen met een herstelpunt dat op uw pc is opgeslagen), Herstellen met installatiekopie (Windows herstellen met een bepaald systeeminstallatiekopiebestand, opstartherstel (problemen oplossen die ervoor zorgen dat Windows niet kan worden geladen), Opdrachtprompt (De opdrachtprompt gebruiken voor geavanceerde probleemoplossing), Instellingen voor UEFI-firmware (wijzig instellingen in de UEFI firmware van uw pc), Opstartinstellingen (opstartgedrag van Windows wijzigen)
Bij meer opties staat teruggaan naar de vorige versie
- de Pc uitzetten
 
Op herstel een punt terug keren als je kiest kan probleem ook meteen oplossen, vraag is alleen maar hoeveel herstelpunten je hebt
mocht je ze toevallig meer dan 4 of meer hebben dan kies je voor gisteren-datum ( of als je die wel hebt paar uurtjes terug ? ) dat is voldoende dus, .... en dat is dat meer hoef je niet ..... i.v.m. jouw back-up enz..
 
Laatst bewerkt:
Dan komt er in beeld: Er zijn geen herstelpunten op het systeemstation van de computer gemaakt. Open 'systeembeveiliging' als u een herstelpunt wilt maken
 
:shocked: Oooch jej

Oke dan kijk even wat er kan gebeuren als je nu voor herstelschijf ( recovery disc maken ! ) kiest ?

heb je brander toch? en heb je DVD schijfjes ?
 
Als ik voor herstelschijf kies dan komen er 2 opties: Lenovo Recovery System en EFI USB Device
DVD schijven hebben we wel en een brander denk ik ook wel
 
Volgens mij Recovery DVD of CD of USB device maken zal moeten helpen, en na Recovery een schijf te maken zal system op je desktop moeten keren ..

Wacht even dat iemand nu een ander tip over zoiets geeft, ik ben geen W10 gebruiker maar ben zeker dat windows 10 gebruikers nog betere tip zullen voorstellen ..:(
 
novo button menu

Nu nog een keer op de recovery key gedrukt in de hoop dat dat zou helpen. Nu krijg ik het novo button menu te zien met de opties: normal startup, BIOS setup, boot menu en system recovery. Op youtube verschillende filmpjes bekeken maar kom er nog niet helemaal uit. Als ik op normal startup klik zou dat het probleem oplossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan