• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ongebruikte cellen weer in gebruik nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akaash

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Beste forumleden,

Ik zit met een probleem, ik heb in Excel de maximale breedte (tot IV) in gebruik.
Nou moet er helaas nog wel wat naast maar dat staat Excel dus niet toe.
Echter heb ik wel een aantal cellen hier en daar er tussenuit verwijderd.
Is er een manier om mijn Excel document te "defragmenteren" zoals dat bij een HDD gebeurt?

Alvast bedankt!

Ik denk dat je aan je maximaal aantal kolommen zit. Als je kolommen verwijdert, worden die achter aan weer bij geplaatst.
Ga maar eens helemaal aan de rechterkant staan bij de laatste kolommen, en verwijder de een na laatste, en zie wat er gebeurt.
Als je kolommen te kort komt, zul je moeten overstappen naar Excel 2007 of hoger. Heb je Excel 2007 of hoger en je krijgt een document uit Excel 2003 of lager heb je toch maar het aantal kolommen die daar beschikbaar zijn.

hallo,
meestal heeft iedere kolom een speciale betekenis (bv in kolom A staat altijd een leeftijd of zo)
als dat in jouw bestand ook zo is dan valt er weinig winst te behalen.
maar als kolommen geen betekenis hebben dan kun je iedere lege cel verwijderen.
hoe zit dat bij jou?
stuur een een klein bestandje met alleen de eerste paar regels?

groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan