ongekleurde cellen worden niet herkend in VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flightcase

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
beste,

Ik heb een klein code bedacht om bepaalde tekstvermeldingen weer te geven op basis van kleur herkenning.
Echter stel ik vast dat de lege cellen dat normaliter de kleurcode "0" hebben niet herkend worden.
Waar het juist mis gaat weet ik niet, maar alle kleuren worden voorzien van de opgegeven teksten met uitzondering de blanke cellen met kleur "0", maw "WEEKDAG". (geen kleur).

Kan er iemand mij even wegwijs maken?

mijn code luid alsvolgt:

Code:
Sub Dagbepalingopkleurbasis()

Dim i As Integer, interiorColorIndex As Variant
Application.ScreenUpdating = False

For i = 12 To 72
If Range("A" & i).Value > 0 And Range("T" & i).Interior.ColorIndex = 0 Then
 Range("T" & i).Value = "WEEKDAG"
 ElseIf Range("T" & i).Interior.ColorIndex = 24 Then
Range("T" & i).Value = "WEEKEND"
 ElseIf Range("T" & i).Interior.ColorIndex = 39 Then
Range("T" & i).Value = "INHAAL-RUST"
 ElseIf Range("T" & i).Interior.ColorIndex = 42 Then
Range("T" & i).Value = "FEESTDAG"
 ElseIf Range("T" & i).Interior.ColorIndex = 40 Then
Range("T" & i).Value = "BOUWVERLOF"
 End If
emptycell:
 Next i
Columns("T:T").EntireColumn.AutoFit
End Sub

blijkbaar lukt het mij niet meer om de juiste BBCodes te gebruiken. Mijn verontschuldiging voor dit ongemak. Heb net de infolijst doorgenomen. :o

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo beter ?
Code:
If Range("A" & i).Value > 0 And Range("T" & i).Interior.ColorIndex = [COLOR=#FF0000]xlNone[/COLOR]

Dag Flightcase !

Ik vermoed dat jij met hetzelfde probleem ook op deze http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/802357-kalender-opmaak-met-feestdagen-en-kleuren-VBA topic zit. Daarin heb ik een macro gemaakt die het type van een dag (weekdag, weekend,...) bepaalt op basis van de datum en op basis van de "referentiekalender" in de sheet "Verlofdagen". Op basis van het type van de dag worden de cellen gekleurd. En nu wil je een macro maken die op basis van de kleur terug het dagtype bepaalt. Waarom dat niet in één enkele beweging oplossen, door aanpassing van de functie FormatThisRow() ?

In het bestand in bijlage is dat gefixt.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Dag Harry! jouw voorstel werkt :thumb:

MDN111 , ik kijk jouw voorstel meteen eens na.

Jullie zijn heel erg bedankt!!!!

MDN111 ik moet toegeven dat jouw code er wel strak uitziet! Jij bent geweldig :D
Ik ga hem meteen eens aanpassen aan mijn intussen bijgewerkte werkboek. I'll keep you posted!!

Beste MDM111 jouw code werkt uitstekend. Het is alleen wat jammer dat het wat lang duurt, maar het belangrijkste is dat het precies doet wat ik nodig heb. Ik ben daar al super tevreden mee :thumb:

Uiteraard ook bedankt aan Harry want dit werkte eigenlijk even snel, enkel dat de opbouw van MDN111 logischer is.

Wat bedoel je met "Het is alleen wat jammer dat het wat lang duurt" ?

Grtz,
MDN111.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan