Flightcase
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 feb 2013
beste,
Ik heb een klein code bedacht om bepaalde tekstvermeldingen weer te geven op basis van kleur herkenning.
Echter stel ik vast dat de lege cellen dat normaliter de kleurcode "0" hebben niet herkend worden.
Waar het juist mis gaat weet ik niet, maar alle kleuren worden voorzien van de opgegeven teksten met uitzondering de blanke cellen met kleur "0", maw "WEEKDAG". (geen kleur).
Kan er iemand mij even wegwijs maken?
mijn code luid alsvolgt:
blijkbaar lukt het mij niet meer om de juiste BBCodes te gebruiken. Mijn verontschuldiging voor dit ongemak. Heb net de infolijst doorgenomen.
Ik heb een klein code bedacht om bepaalde tekstvermeldingen weer te geven op basis van kleur herkenning.
Echter stel ik vast dat de lege cellen dat normaliter de kleurcode "0" hebben niet herkend worden.
Waar het juist mis gaat weet ik niet, maar alle kleuren worden voorzien van de opgegeven teksten met uitzondering de blanke cellen met kleur "0", maw "WEEKDAG". (geen kleur).
Kan er iemand mij even wegwijs maken?
mijn code luid alsvolgt:
Code:
Sub Dagbepalingopkleurbasis()
Dim i As Integer, interiorColorIndex As Variant
Application.ScreenUpdating = False
For i = 12 To 72
If Range("A" & i).Value > 0 And Range("T" & i).Interior.ColorIndex = 0 Then
Range("T" & i).Value = "WEEKDAG"
ElseIf Range("T" & i).Interior.ColorIndex = 24 Then
Range("T" & i).Value = "WEEKEND"
ElseIf Range("T" & i).Interior.ColorIndex = 39 Then
Range("T" & i).Value = "INHAAL-RUST"
ElseIf Range("T" & i).Interior.ColorIndex = 42 Then
Range("T" & i).Value = "FEESTDAG"
ElseIf Range("T" & i).Interior.ColorIndex = 40 Then
Range("T" & i).Value = "BOUWVERLOF"
End If
emptycell:
Next i
Columns("T:T").EntireColumn.AutoFit
End Sub
blijkbaar lukt het mij niet meer om de juiste BBCodes te gebruiken. Mijn verontschuldiging voor dit ongemak. Heb net de infolijst doorgenomen.

Laatst bewerkt door een moderator: