Ongeldig bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muggenlip

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2001
Berichten
104
Ik heb Messenger 6.1. Als ik een bestand naar een van mijn contacten wil sturen (mp3 of .jpg) krijgt mijn contact de melding dat het bestand niet kan worden verzonden in verband met een fout in de bestandsnaam.
Bestandjes van hem naar mij vormen geen probleem. De bestanden die ik aan hem wil sturen functioneren op mijn computer goed, mp3's spelen in winamp gewoon af, jpg's zijn gewoon te bekijken in irfanview.
deugt er iets niet aan mijn instellingen?
ik werk met win98 se, zonealarm als firewall
 
Wat is de bestandsnaam van dat bestandje dan?
 
Ik heb het met verschillende bestanden geprobeerd:

dit is de naam van een mp3: Primus - Coattails of a Dead Man.mp3. Deze bestandsnamen heb ik niet verzonnen, maar worden toegekend door het ripprogramma en zijn ID3v1.1 - tags.

de jpg hebben alle een nummer, bijvoorbeeld 1499.jpg: die heb ik wel zelf verzonnen :p .
 
Laatst bewerkt:
Gebruikt hij/zij niet toevallig Linux (via GAIM kun je dan op MSN)? Linux houdt niet zo van spaties.
 
Geplaatst door Tiborv
Gebruikt hij/zij niet toevallig Linux (via GAIM kun je dan op MSN)? Linux houdt niet zo van spaties.

Ja, met GAIM kun je op MSN. Maar in 1499.jpg zitten geen spaties?
 
Dat was een zelfverzonnen bestandsnaam, vandaar de suggestie.
 
Maar Muggenlip zegt wel dat de jpg bestanden een nummer hebben, dus ik neem aan dat die vergelijkbaar zijn met 1499.jpg. Dus zoiets als 1550.jpg.
 
Geplaatst door megabit
Misschien heb je hier wat aan: http://messenger.msn.com/Help/?mkt=nl-nl#LQ10

Helaas... ik zie nergens iets waar ik van kan zeggen dat het daar in zit.

Ook heeft "de tegenpartij" geen Linux maar Win XP

En wat de genummerde bestanden betreft: geen spaties maar opeenvolgende nummers....

in het verleden is het wel gelukt om bestanden uit te wisselen. Er hebben wat wijzigingen aan mijn systeem plaatsgevonden in de tussentijd, nl. verandering van een moederbord en een andere geluidskaart. Maar dat lijkt mij hiervoor niet relevant.
 
Laatst bewerkt:
Kun je wel naar andere versturen? Zit een van jullie achter een router?
 
Mijn contactenlijst is erg beperkt , ik heb het dus niet naar anderen (kunnen) proberen. Geen van beide zitten wij achter een router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan