Hans290875
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 apr 2013
Ik probeer een macro te maken die een in Excel gemaakte factuur opslaat in PDF waarbij in het opgeslagen bestand zowel de naam van de klant (cel B9) als het factuurnummer (cel H10) verwerkt worden.
In onderstaande macro krijg ik in regel 2 de compilatiefout 'ongeldig buiten procedure'.
Vermoedelijk zal dat dan ook in de 3e regel gaan plaats vinden.
Ook weet ik niet zeker of ik de string voor het opslaan van het bestand met de naam van de klant en het factuurnummer goed heb gedefineerd.
Omdat ik niet zoveel kaas heb gegeten van het maken van marcro's, svp een niet te technische uitleg......
M.vr.gr.
Hans
Dim FacName As String
FacName = ActiveSheet.Cell("H10").Value
naam = ActiveSheet.Range("B9").Value
If Dir("C:\users\hans.hartmans\documents\verkoopfacturen" & naam &" & FacName & ".pdf") <> "" Then
MsgBox "Het bestand: " & naam & " & FacName & ".pdf bestaat reeds"
Exit Sub 'Verlaat de routine als het PDF-bestand reeds bestaat.
Else
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, FileName:="C:\ users\hans.hartmans\documents\verkoopfacturen " & naam & " & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
End Sub
In onderstaande macro krijg ik in regel 2 de compilatiefout 'ongeldig buiten procedure'.
Vermoedelijk zal dat dan ook in de 3e regel gaan plaats vinden.
Ook weet ik niet zeker of ik de string voor het opslaan van het bestand met de naam van de klant en het factuurnummer goed heb gedefineerd.
Omdat ik niet zoveel kaas heb gegeten van het maken van marcro's, svp een niet te technische uitleg......
M.vr.gr.
Hans
Dim FacName As String
FacName = ActiveSheet.Cell("H10").Value
naam = ActiveSheet.Range("B9").Value
If Dir("C:\users\hans.hartmans\documents\verkoopfacturen" & naam &" & FacName & ".pdf") <> "" Then
MsgBox "Het bestand: " & naam & " & FacName & ".pdf bestaat reeds"
Exit Sub 'Verlaat de routine als het PDF-bestand reeds bestaat.
Else
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, FileName:="C:\ users\hans.hartmans\documents\verkoopfacturen " & naam & " & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
End Sub