Ongeldige bewerking Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fuego

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hallo allemaal,

Een vriendin van mij heeft een computertje met Windows 98. Haar zus kreeg een aantal dagen terug de melding dat er een update geïnstalleerd moest worden. Zij is vervoglens naar 'een site' gegaan en heeft 'een update' geïnstalleerd. Ze weet dus niet meer waar het was, en welke update het was.
Na het installeren van de update start de computer niet meer goed op. Op het moment dat het start menu etc. is geladen, komt de melding in beeld dat Explorer een ongeldige bewerking heeft uitgevoerd. De pictogrammen op het bureaublad komen niet te voorschijn, het start menu werkt wel maar zodra ik iets aanklik loopt de PC helemaal vast.
In de veilige modus hetzelfde verhaal. Ligt dus niet aan additionele programmatuur, het probleem zit in Windows zelf.

Iemand ervaring met dit probleem? Een virus sluit ik niet uit, maar kan nu niet zonder veel moeite gaan scannen, aangezien er niet in Windows gewerkt kan worden.

Alvast bedankt.

Jan

Die melding van die update kwam die misschien per email?

Al gechecked, volgens haar niet. Bovendien maken zij enkel gebruik van web-based Hotmail, welke over een redelijk up-to-date virusscanner beschikt. Waar jij het over hebt is een virus van een paar weken (?) oud dus die had er niet doorheen kunnen komen... of herken jij de symptonen?

Herken niet direct de symptomen, maar altijd even checken natuurlijk. Er gaat een hoop rommel rond tenslotte.

Waat ik aan denk is een niet afgeronde update, waardoor deze problemen kunnen ontstaan.

Oplossing is mogelijk opstarten met de bootdiskette en win 98 er gewoon overheen installeren, dan zouden alle toewijzingen weer in orde moeten zijn.

Geplaatst door sigma
Oplossing is mogelijk opstarten met de bootdiskette en win 98 er gewoon overheen installeren, dan zouden alle toewijzingen weer in orde moeten zijn.
Leek mij ook de makkelijkste oplossing. Wellicht gooi ik er dan meteen XP overheen, tis een PIII dus die trekt dat makkelijk.

Ja, zoals onze vriend Cruyff al zei; Ieder nadeel hep ze voordeel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan