Ongeldige Bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jananda

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Beste lezer,

ik krijg voortdurend de melding "ongeldige bewerking" op mijn scherm, sinds een dag of 5. Tegelijkertijd, als ik vanuit Outlook Express op een link klik, opent de betreffende pagina in een klein schermpje. Dat was voorheen ook niet zo.
Heb gechecked op virussen en spyware.

Wat is er aan te doen?

Groeten

Jan

Komen er ook nog foutcodes of iets anders achter de tekst van ongeldige bewerking?
Als dat niet het geval is, zou je dan een schermafdruk willen maken, en die hier willen plaatsen?

Hi Raceman

Hallo Raceman,

bedankt voor je snelle reaktie!

Ik zal even moeten wachten tot die melding weer komt. Gebeurt vaak als ik de pc even ongebruikt aan laat staan.
Een schermafdruk, doe ik dat met "bestand, opslaan als"?

Met de knop "print screen" op je toetsenbord (zit meestal rechtsbovenin op het toetsenbord).

Die druk je in, als je de melding ziet.

Daarna ga je naar een grafisch bewerkings programma, bijvoorbeeld paint, welke is meegeleverd bij Windows.

Hier plak je (van knippen en plakken in windows) via bewerken > plakken, het plaatje wat in het geheugen/clipboard is opgeslagen. Dat kan je vervolgens opslaan, en hier als bijlage plaatsen.

Hi Raceman

Hi Raceman,

zul je net zien. Als je wilt dat ie komt, dan komt ie niet!

Maybe later. Ik hou je op de hoogte.

Bedankt alvast,

Jan :D

Schermafdruk

Hi Raceman,

hier volgt de schermafdruk in de bijlage.

Ik ga nu naar de kapper, morgen ben je de eerste, en er zijn vast ook andere vanavond hier die jou kunnen helpen.

Hi Raceman,

had bijlage toegevoegd, maar is niet meegekomen.
Probeer het bij deze nog een keer.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jananda
Hi Raceman,

had bijlage toegevoegd, maar is niet meegekomen.
Probeer het bij deze nog een keer.

Hoi Jananda,
bijlagen mogen niet groter zijn dan 100 kb en alleen de volgende soort bestanden zijn: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

Groeten,
Olav

Wat nu?

Olav bedankt.

Bijlage schijnt dus te groot te zijn.
Wat nu, Olav of Raceman?

Jan

Hoe heb je hem opgeslagen? Als BMP?
je zou hem dan kunnen opslaan als jpg bijvoorbeeld. Dan wordt die al een heel stuk kleiner.
Knip desnoods alleen de foutmleding eruit en plak die in een nieuw plaatje in je foto bewerkings programma.

Je kan ook een screenshot maken van de foutmelding zelf, door als die futmelding opkomt de volgende toetsencombinatie in te drukken --> ALT + Printscreen. (dus allebei tegelijk indrukken)
Nu is er alleen een screenshot gemaakt van het actieve venster.
Plak die vervolgens weer in je foto bewerkings programma en sla die op zoals je eerder hebt gedaan.

Olav

okay

Hi Olav,

die melding ongeldige bewerking bevat verder geen bijzonderheden, geen codes of aanwijzingen.
Rpcss staat er boven. En als het probleem zich blijft voordoen, om de leverancier te bellen. (leverancier van wat? van Windows?)

Anyway, dit is alles wat ik er van zie.
Kunnen jullie daar wat mee?

Jan

Ik ben niet echt bekend met de rpcss. Ik weet wel dat dit een standaard onderdeel is van Windows.

Als die foutmelding weer voorkomt, kijk dan eens of er een knop "Details" of iets dergelijks erop zit. Zoja, klik die dan aan en vertel ons dan wat daar staat.

Misschien helpt het als je alle beschikbare updates binnen haalt via www.windowsupdate.com. Er zijn een paar gaten bekend in Windows waardoor rpcss fouten voor kunnen komen.

Succes,
Olav

Goedemorgen.

Windows Update draaien zoals Olav aangeeft is denk ik wel een goede tip. Weet niet of je een beetje bij bent met updates?

Updates

Hallo Heren!

Ik ga naar windows updates. Dan gaat ie zogenaamd mijn pc scannen voor wat ik nodig heb, en dan gebeurt er gewoon helemaal niks, niet na 15 minuten, niet na 3 kwartier. Blijft gewoon op die pagina staan.

En iets anders, sinds vannacht.
Was mp3 bestandje aan het downloaden, halverwege stopt ie met de melding: kan niet gedownload worden, omdat de verbinding met de server opnieuw is ingesteld.

Nou, ik heb niks opnieuw ingesteld.
Dus wat kan er aan de hand zijn. Heb het gevoel dat het allemaal wel met elkaar te maken heeft. Maar ik krijg dus ook geen Updates van Windows binnen.

GRRRRRRR!!

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan