ongeldige dynamische VXD koppelingsaanroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerebeer

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
Berichten
13
ik heb iets heel stoms gedaan, nl. het stuurpgrogramma voor mijn netwerkkaart verwijderd. De bedoeling was om dat vervelende opstartschermpje met wachtwoord om zeep te helpen wat veroorzaakt werd door deze netwerkkaart, maar dat is nu van later zorg want ik krijg de computer nu helemaal niet meer aan de praat. Na het verwijderen van het stuurprogramma heb ik de pc opnieuw opgestart, en werd getracteerd op het blauwe scherm met witte letters. Tekst "ongeldige dynamische VXD-koppelingsaanroep van SymNDISC(01) + 0004AAE naar apparaat "0028", service 8029. Windows configuratie is ongeldig. Voer setup opnieuw uit om dit probleem te verhelpen. Druk op J voor verder werken in windows of druk N om af te sluiten". Bij beide opties kom ik helaas niet verder. Bij J krijg ik "fatale uitzondering OE op 0028: C1450235 in VXD symNDISC(01) + 0038F5", bij N krijg ik het schermpje waarmee ik kan afsluiten of annuleren en kom ik dus ook niet verder mee. Ik heb de netwerkkaart al verwijderd en dan opgestart, dan kom ik ook niet verder, want krijg ik precies dezelfde schermen. Als je in de opstartfase de alt, crtl en shift toets (1 van de 3) indrukt samen met de toetsen f1 t/m f 10 (om de beurt uiteraard) kan ik nog wel in de veilige modus komen. Exacte toetscombinatie weet ik dus niet. Maar in de veilige modus kom ik onder config scherm in systeembeheer bij hardwareconfig de netwerkkaart niet tegen dus ik kan het stuurpprogramma niet aanpassen. Ik heb helaas geen windows reservediscette gemaakt en mijn cd speler wordt ook niet herkend, want desnoods moet ik mijn c schijf maar formatteren en windows op c opnieuw installeren. Kortom: een hoop vragen en geen antwoorden. Wie kan mij helpen ?? Alvast bedankt voor de moeite om deze nitwit wat verder te helpen !!!
 
Start op in veilige modus en verwijder Norton Internet Security (of ander Symantecproduct).

Groetjes,
Bennie
 
kan norton internet security niet verwijderen

Helaas, in de veilige modus kan ik norton internet security niet verwijderen. Als je in de veilige modus zit kan ik niet als supervisor in norton werken en dat is blijkbaar de enige die rechten heeft om norton te verwijderen. Is er misschien nog een andere methode ? Duidelijk is inmiddels dat het probleem blijkbaar in Norton zit. IS het misschien een ideetje om norton gewoon over de oorspronkelijke versie heen te installeren ? Zo ja, hoe doe je dat, want ik weet niet hoe ik mijn cd speler kan benaderen want die "kent"het systeem niet in de veilige modus.
groeten,
Gerard
 
Opstarten met een Win98 opstartflop:
http://www.bootdisk.com/

Dan kan je bij je CD-speler.

Of als Admin inloggen. Home of Pro?

Groetjes,
Bennie
 
Als ik het goed begrijp moet ik dus de opstartflop win98 downloaden, deze opstarten op de "defecte" PC en dan kan ik de cd speler wel benaderen en dan tenslotte vanuit de cd speler norton utilities over de instabiele versie heen kopiëren ? Ik begrijp niet zo goed wat er bedoeld wordt met "als admin inloggen"en "home of pro"? Ik heb het probleem op mijn pc met windows 98SE en het probleem doet zich voor met norton internet security 2002. Ik hoop dat ik het zo goed heb begrepen ? Ik sta nu op het punt een weekje met vakantie te gaan en zal na de vakantie bovenstaande richtlijn opvolgen evt. met wat nadere aanduiding omtrent het bovengenoemde admin en home of pro.
Tot zover heel erg bedankt !
groeten,
Gerard
 
Sorry voor de verwarring, ik dacht dat je Win XP had (het verhaal over Home en Pro mag je dus vergeten). Voor de rest klopt het wat je zegt. Met een opstartflop opstarten en dan kan je bij je CD-speler (kiezen voor de CD-rom-ondersteuning). Ik weet het niet geheel zeker, maar als je daarna de CD van NIS erin doet, dat je dan ook de mogelijk hebt om het programma te verwijderen\repareren. Probeer het en kijk hoever je komt.

Groetjes,
Bennie
 
net terug van vakantie heb ik de hele avond zitten klooien achter de probleempc. Ik heb met behulp van de gedownloade opstartflop toegang gekregen tot de cd speler. Ik zit dan echter in dos en als ik NIS probeer op te starten vanaf cd krijg ik de dos mededeling dat het programma niet in dos mode kan worden gestart. Ik ben dus helaas nog steeds niets verder. Ik heb wel nog een keer windows 98 SE over de oorspronkelijke versie heen geinstalleerd, maar aan het eind van het installatieproces wordt de pc opnieuw opgestart en krijg ik weer het blauwe scherm met de witte letters met "ongeldige dynamische VXD etc "(zie het bericht waarmee dit probleem is begonnen), kortom ik ben nog niets opgeschoten. Heb je nog een ander idee hoe ik nu verder moet ???
groeten,
Gerard
 
Is die NIS-CD niet bootable? Kan je in de BIOS de opstartvolgorde wijzigen? Dus eerst je CD-speler en dan C. Stop de CD in je CD-speler en start daarmee opnieuw op.

Groetjes,
Bennie
 
De NIS CD start op een goed functionerende pc normaal gesproken uit zichzelf op, maar of dit bootable is, gaat mijn kennis te boven.
Ik heb in de bios eerst mijn f:/schijf (cd speler) aangegeven en daarna de c:/. Als ik de pc daarna verder wil opstarten kom ik in de veilige modus terecht. Ik denk op zich begrijpelijk, want er zijn op dat moment geen stuurprogrammas geladen voor de cd speler, want in de veilige modus wordt zo weinig mogelijk opgestart.
In deze veilige modus heb ik nog even onder deze computer gekeken maar ik kom daar dus geen cd speler tegen. Helaas, ook dit werkt dus niet.
Zijn er nog alternatieve oplossingen ? Als die er echt niet zijn, denk ik dat ik in de veilige modus de meest belangrijke zaken naar mijn 2e harde schijf(d en e) kopieer en de c;/schijf formatteer en windows opnieuw installeer.
groeten,
Gerard.
 
ik heb op de site van Symantec gekeken en had het idee dat we eindelijk op de goede weg zaten. Toen ik de bestanden op een flop had gezet en de bewuste pc opstartte kon ik met behulp van de bootflop wel de a schijf benaderen maar toen ik de flop met de symantec bestanden in de drive stopte kreeg ik de mededeling dat dit programma niet onder dos gedraaid kon worden. Helaas, ook deze truc werkte dus niet. In ieder geval alvast heel erg bedankt voor alle tijd die je erin hebt gestopt. In het bijzonder je snelle reactie heb ik zeer gewaardeerd. Mocht je verder geen suggesties meer hebben dan rest mij niets anders dan de schijf te formatteren. Of weet je misschien toch nog iets anders ?
groeten,
Gerard
 
Ja Gerard, ik geraak nu ook aan het einde van de rit. :confused: Kan je NIS dus niet verwijderen met dat verwijdertooltje onder veilige modus? (zie tweede link). Je kan het downloaden en via een flop overbrengen naar de PC en dan runnen onder veilige modus. Is dat nog een mogelijkheid? (Dus niet onder DOS draaien). Ik begrijp immers dat je nog wel in de veilige modus kan komen.

Groetjes,
Bennie
 
Op de site van Symantec was aangegeven dat als je een geintegreerde versie hebt van NIS en NAV je dan 2 tooltjes moest downloaden en eerst NAV moest deinstalleren en daarna NIS. Ik heb deze tooltjes gedownload (of een andere machine uiteraard, want mijn xp apparaat werkt gelukkig nog wel) en vervolgens de defecte machine opgestart. Dat lukt dus alleen in de veilige modus (of met de bootdisc maar dan zit je dus niet in windows en geeft het systeem de foutmelding dat-ie niet onder windows draait). In de veilige modus kan je wel in dos komen maar je krijgt dan een waarschuwing dat je het systeem en in het bijzonder het beeldscherm onherstelbaar kan beschadigen. Ik ben 2 weken geleden ook al eens met de niet goed functionerende pc onder de veilige modus in dos geweest om te proberen of ik daar wat kon doen. Ik heb toen de waarschuwing in de wind geslagen, maar dat heeft me dus een nieuw beeldscherm gekost !
Kortom: onder dos kan je 'm niet verwijderen omdat ie windows nodig heeft en je kan hem alleen in veilige modus opstarten en je kan dan niet via deze modus in dos omdat je dan je beelscherm opblaast: Ik weet het niet meer !!!
Zijn er nog andere opties ?
Groeten,
Gerard
 
Geplaatst door gerebeer
Dat lukt dus alleen in de veilige modus (of met de bootdisc maar dan zit je dus niet in windows en geeft het systeem de foutmelding dat-ie niet onder windows draait). In de veilige modus kan je wel in dos komen maar je krijgt dan een waarschuwing dat je het systeem en in het bijzonder het beeldscherm onherstelbaar kan beschadigen.

Ok, ik dacht dat je die tooltjes ook in de veilige modus kon draaien DUS ZONDER MS DOS. Dat is dus blijkbaar niet het geval.

Nee, ik zou het niet verder weten vrees ik...:confused: Misschien nog iemand anders...

Groetjes,
Bennie
 
helaas, er zijn geen andere reacties binnengekomen. Jammer dat dit probleem niet opgelost kan worden. Ik zal mijn harde schijf formatteren en alle software opnieuw moeten installeren.
Dank voor alle reacties in het bijzonder Bennie voor zijn tomeloze pogingen om mij te ondersteunen.
groeten,
gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan