ongeldige partitietabel spoed

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb een SATA schijf met twee partities. Om een of andere manier kon ik niet meer opstarten wegens een ontbrekend .dll dingetje. Ik wilde met true image een image terug zetten, maar halverwege gaf deze een corrupt melding, dus dat ging niet door. Goback liet me ook in de steek wegens ontbreken van een backup due to te veel recente veranderingen!!! Daar kun je dus ook niet op vertrouwen. Moest er toch af anders kun je niet met true image aan de gang. Nu heb ik een IDE schijf aangekoppeld en daar XP op gezet. Ik kan dus nu surfen en e-mailen, maar hoe kom ik nu op die SATA schijf en hoe kan ik die zo bewerken dat ik geen mededeling: >Ongeldige partitietabel< meer krijg. De d- partitie mag ik absoluut niet kwijt raken, maar op de c kan ik xp weer installeren, maar na opstarten via de xpcd rom en na de eerste opstart krijg ik dus weer ongeldige partitietabel. Please helppppppp.

Was het ?

Was het hal.dll

Dat is een makke van XP. Als hij maar denkt dat het een andere machine is, weigert hij.

Zelf pas meegemaakt. Schijven weer aansluiten zoals in de situatie die wel werkte en als bij toverslag doet XP het weer.

Ik wist dat er niets aan de hand was, want 2000 {dualboot} deed het nog wel.

Ben bang dat je met het terugzetten van die image de zaak corrupt hebt gemaakt.

Je kunt proberen of Gdisk van Norton er nog wat mee kan.

Eric.

P.S. Ik neem aan dat je fixboot en fixmbr van herstelconsole al geprobeerd hebt.

Laatst bewerkt:
ja!! maar ik kon dus niet meer opstarten en zo is de ellende begonen. Ik heb trouwens net de sata schijf terug gevonden, kan ik er in ieder geval de belangrijke gegevens vanaf plukken. Maar met partition magic zou je toch weer een normale schijf moeten krijgen, maar ik krijg toch ongeldige partitie tabel, weet jij hoe dat moet zodat het goed gaat??

Gdisk

PM ken ik niet goed, mede omdat ik het niet wil gebruiken. Heb er teveel ellende van gezien.

Als je met schijven gaat schuiven, gaat XP in de verdediging. Bill Gates wil niet dat jij een systeem overzet op een andere PC. Anders zou je nl. met een licentie wel 100 PC's van XP kunnen voorzien.

Je mag er wel een nieuwe schijf bij hangen, maar al het andere probeerd hij te voorkomen.

Hij komt dan met een melding dat hal.dll ontbreekt en kun je dus niet opstarten, maar dat is een leugen. Zie dit. Mijn laatse bericht "update".

Als je Gdisk runt, zie je je schijven. Als je daarna Gdisk runt met drive nr. dan zie je de partities op die schijf.
Daarna kun je met opgave van drive nr en partitie nr. de corrupte deleten. Daarna is je schijf weer gezond.

Eric.

P.S. als hij corrupte vindt geeft hij foutmeldingen, niet van schrikken, gewoon door laten werken.

Laatst bewerkt:
Ik viel van de ene ellende in de andere, vandaar dat het lijkt dat ik dubbel postte. Maar het werd steeds een ander probleem zoals op de nu gesloten post, waar ik zei dat ik nu die specifieke directorie kon openen. Was een heel ander probleem maar moeilijk uit te leggen. Maar het is opgelost. Ik heb ten einde raad nog eens true image geprobeerd en ******* die herkende nota bene de sata schijf en zag wel alles. Heb nu al mijn gegevens terug, nu nog weer even de opstart in de oude toestand brengen. Wel vervelend dat ze de boel opslot gooien dan kun je niet meer uitleggen dat ze het verkeerd hebben. Maar goed bedankt voor het meedenken. Dat partition Magic is volgens mij alleen maar handig om in eerste instantie de boel te verdelen, als je er later wat mee moet gaat vrijwel alles fout.

PM

Je hebt PM helemaal niet nodig.

Windows is heeft een ijzersterk onderdeel schijfbeheer waarin alles is te doen.

Gewoon PM in de ban, dat helpt.

Eric.

P.S. En voor de pro gebruiker, dat is ook de enige die goed kan om gaan met dynamische schijven.

Je kan in schijfbeheer geen partities deleten en die ***lige allocated dingetjes, die zie je met PM maar krijg ze toch niet weg.

Zoals ik al zei

Ik neem niet aan dat je bedoeld dat je normaal ze niet kunt deleten, want dan heb je wel een heel eigenwijze versie van Windhoos.

Maar zoals ik al zei, Gdisk does the trick. Moet je wel even een DOS omgeving starten, dus booten van Flop.

Eric.

Re: Zoals ik al zei

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Ik neem niet aan dat je bedoeld dat je normaal ze niet kunt deleten, want dan heb je wel een heel eigenwijze versie van Windhoos.

Maar zoals ik al zei, Gdisk does the trick. Moet je wel even een DOS omgeving starten, dus booten van Flop.

Eric.

Met NTSF gaat dat niet dacht ik. Via dos die partities deleten

Ik zei nochthans

Gdisk!!!!

Herkent en delete NTFS partities op verzoek.

Maar draait inderdaad alleen in dos.

Maar dat maakt hem juist zo handig.

Eric.

P.S. Dubbelposten is niet uit te leggen. En als je mijn tips niet wil zeg dat dan. Ik leg je nog uit hoe je Gdisk gebruikt, maar blijkbaar vind je dat beneden je waardigheid.

Laatst bewerkt:
P.S. Dubbelposten is niet uit te leggen. En als je mijn tips niet wil zeg dat dan. Ik leg je nog uit hoe je Gdisk gebruikt, maar blijkbaar vind je dat beneden je waardigheid.

Beneden mijn waardigheid?? Hoe kom je daar nou weer bij ik weet me alleen te herinneren dat met die partities in dos geen ondersteuning was voor ntsf. Was/is dat niet Fdisk?? Van Gdisk heb ik nog nooit gehoord, is dit een dos opdracht of een proggie??. Wat betreft die dubbelposten: Soms weet ik niet eens dat dat zo is en in het huidige geval waren er zoveel verschillende problemen en er kwamen steeds maar nieuwe bij dat ik door de bomen het bos niet meer zag.

ERIC

Ik heb GDISK al, blijkt dus een vernieuwde fdisk te zijn vandaar dat het nu mogelijk is wel die ntsf te doen.
Ga het meteen proberen. Alleen is het me een raadsel waarom dat PM zo vaak fout gaat. Als je op apply klikt dan gaat ie na de herstart aan de slag en dan zijn de rapen gaar krijg je allemaal error meldingen en ben je gewoon de klos. Ook moet je Goback eerst disablen ben Jje dat ook nog eens kwijt als het fout gaat. En je moet nog betalen ook voor dat proggie.

Geboot met dosfloppy maar gdisk werkt niet ook fdisk doet het niet. Wat is dat nou weer????

Wil je dat ik je het mail

Mijn Gdisk (komt van de CD Ghost 2003 die je gratis bij Ghost 9 krijgt) doet het goed. Herkent malle partities (had er ooit een die 1193% van de schijf besloeg(volgens Gdisk), dus gdisk zei (goes beyond boundarys of disk)). Toen die gekke partitie verwijderd en hij deed het weer.

Letop Door laten lopen en niet bang zijn van al die error meldingen.

Wil je dat ik je die mail. Zie bijlage voor eigenschappen.

Eric.

P.S. Gdisk kan al sinds zijn geboorte NTFS partities verwijderen. Ook toen Fdisk daar nog geen raad mee wist. Ook de dos Ghost kan images schrijven van NTFS partities.

Bijlagen

• temp.jpg
    temp.jpg
    28 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Wat nu nog steeds overblijft als levensgrootprobleem is de ontoegankelijkheid van de d-partitie. Ik heb met PM opnieuw gepartitioneerd. Heb vanaf de D met True Image gelukkig een zeer recente backup-image teruggezet op C. Maar ondanks dat in True Image wel alles wordt gezien op D is hij niet toegankelijk in Verkenner. Zie Bijlage In folder staat dus 90 gig aan gesavedde progs. Hoe krijg ik de D-schijf weer toegankelijk??

BIJLAGE

VERGETEN

Bijlagen

• folder.jpg
    folder.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 55
Opgelost. Via schijfbeheer de partitie uitgeplozen en vond via via etc op eigenschappen>> eigenaren van de schijf. Dat was in mijn geval de administrator en niet ekok! Kan je wijzigen en na de verandering schijf weer toegankelijk. Dus eigenlijk per toeval vind je hoe die sorus kan worden opgelost. Maar gelukkig mijn gegevens weer helemaal terug. Nu nog zien hoe ik een allocated (wat is dat eigenlijk) partitie kwijt kan raken. Dat Gdisk lukt nog niet erg.

OK

Kan je laten zien wat je bedoeld, want allocated, is niet anders dan toegewezen.

En als niets lukt:
Gdisk 1 /del /all [Enter] Verwijderd alle partities van de eerste schijf.

Gdisk 1 [Enter] Laat de partities op je eerste schijf zien met het nummer er voor.

Gdisk 1 /del /P:3 [Enter] Verwijderd de derde partitie op de eerste schijf.

Gdisk /? /del [Enter] Laat je de opties voor de del opdracht zien.

Niet ondenkbaar dat PM dingen aanmaakt als administrator.

Eric.

P.S. Je werkt met een server versie? Zoniet leer mij eens hoe ik in een workstation versie eigenaar van een schijf kan worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan