ongeldige schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

DylanGeluk

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2004
Ik probeer een dvd te branden met Nero. Alleen wordt het lastig als ik een dvd- probeer te maken. Een dvd+ gaat probleemloos, maar een - lukt niet. En dat terwijl ik gewoon een +/- brander heb. Moet ik misschien iets in de instellingen van nero veranderen of ben ik flink genaaid bij het aanschaffen van deze PC.

Hij geeft aan dat er een ongeldige schijf in zit, terwijl het zeker weten lege dvd's zijn. Ik heb een log van het foutenrapport bijgevoegd, ik word er niet wijzer van maar misschien jullie wel :)

thanks in advance,
Dylan

Bijlagen

Instellingen voor nero zijn zowel voor plus als min hetzelfde.
Vertel maar eens welk merk en type brander je hebt.

Geplaatst door Bern@rd
Op onderstaande site van Nero kan je controleren of je brander ondersteund wordt.

http://www.nero.com/en/632012038142166.php

Volgens mij staat in het eerste bericht dat dvd plus wel met nero gaat maar min niet.
Dus dan wordt de brander wel herkend en ondersteund door nero.

Dat is dus wel een plus en min dvd brander.
Al eens op de site van NEC gekeken of er een firmware update is. Misschien staat hier ook wel iets vermeld over dit probleem.

Nero geeft ook aan dat hij plus en min kan branden vanaf versie 5.10 dacht ik.
Welke versie van nero gebruik jij eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Dan zou het nog aan de lege schijfjes kunnen liggen.
Gebruik je een merk dvd of....
Nero 6 is perfect hoor. Ik hoef natuurlijk niet te vragen of je dvd wel hebt aangelikt met het branden....:o

Hoi, het is belangrijk om te weten welke media (merken) je brander ondersteund. Ik zelf heb Freecom +/- brander en had het zelfde probleem met - dvd's van Nashua. Het kon verholpen worden door de laatste firmware van mijn brander te downloaden en toe te passen. De -schijven van Nashua doen het nu perfect.

Let wel op dat je even goed de handleiding van de firmware doorleest zodat je straks niet met een defect brander zit.

Succes!

oh puppie, ik moest dus toch op 'Maak DVD' klikken, ik had al zo'n vaag vermoeden :p

Misschien dat het dan toch ligt aan de dvd's, ik gebruik (goedkope) EMTEC DVD-R, ik zal morgen eens andere halen en dan nog eens proberen.

Mag je hier eens kijken.

Werkt perfect, hier bestel ik ze ook.:thumb:

Geplaatst door Titanium
Hoi, het is belangrijk om te weten welke media (merken) je brander ondersteund. Ik zelf heb Freecom +/- brander en had het zelfde probleem met - dvd's van Nashua. Het kon verholpen worden door de laatste firmware van mijn brander te downloaden en toe te passen. De -schijven van Nashua doen het nu perfect.

Let wel op dat je even goed de handleiding van de firmware doorleest zodat je straks niet met een defect brander zit.

Succes!

naar mijn weten is er geen firmware update, maar ik kijk vaak niet verder dan mijn neus lang is. Wat kan er trouwens allemaal misgaan tijdens zo'n update? :o

Thanks Puppie, goedkope ****s daar!

Laatst bewerkt:
-this Update works only with NEC ND-1300A (retail&bulk), not with OEM releases.
(OEM means part of a full PC package or external USB/FireWire variant of this burner)
For OEM products contact your dealer, distributior or manufacturer of PC package.

ik heb dus een kant en klare pc van Fujitsu Siemens gekocht, dus als ik het goed begrijp is die update niet voor mij geschikt?

En ik zag net ergens in een ander topic dat een gozer ook zo'n firmware update had gedaan maar daardoor z'n hele branden up****te.. haha dat maakte mij toch een beetje bang :rolleyes:

zou je even het model van de pc willen plaatsen? Dan kijk ik even op de site van Fujitsu-Siemens of ze daar een firmware hebben.

Ik heb nu wat gedownload, maar ik durf er niks mee te doen hehe :o

dit staat in de readme, maar geen idee wat het inhoud en wat ik nou wel en niet moet doen

firmware 1.06
(dos only !) copy all files on bootable dos-disk to recovery 1.06 firmware ,
if problems with 1.42/10A

firmware 1.0A
(windows) latest firmware

firmware 1.42
(windows) latest firmware with acoustic management (view motherboard bios settings !)

1.06 -> 1.0A flashable
1.06 -> 1.42 flashable
1.0A -> 1.42 flashable

1.42 -> 1.0A no flashable ! (use temporary 1.06 for recovery)

Ik weet, zoals jullie zien, weinig van computers af. Maar ik heb dus echt geen zin om mijn dvd-brander te 'vernielen', dus ik vraag het maar..

hey, heb net hetzelfde probleem, dvd+r geen probleem dvd-r wil niet lukken, heb een NEC 2510a met de laatste firmware

Nou, ik zal jullie zeggen. Het lag inderdaad aan de dvd's. Ik heb andere dvd's gekocht en die werkten perfect. Die dvd's die het hier niet deden, deden het ook niet bij mijn vrienden. Raar maar waar. Binnenkort ff terug gaan naar de winkel om te kijken of ik ze nog kan ruilen :p

misschien heb jij hier iets aan vriend, probeer gewoon andere dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan