ongeldige systeemdiskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
ik heb nu een oude hd van 4 gig, maar als ik die in een pc (ik heb ze op alle 3 pc's getest) duw, dan geeft ie aan: ongeldige systeemdiskette...vervang de diskette en druk op enter
zit geen diskette in het station, alleen deze hd is aangesloten...
wat kan ik hieraan doen?

wat voor windows staat er op ?

Start op met bootdisk van windows 98
Even de mbr herstellen met fdisk /mbr [enter]
Zet als het windows 98 is ofzo even de systeembestanden terug met sys c: [enter] vanaf a:\ prompt

Geplaatst door vaat

Zet als het windows 98 is ofzo even de systeembestanden terug met sys c: [enter] vanaf a:\ prompt
helemaal geen windows
bij maat van me deed ie het wel...daar de hd geformat
maar nu kan ik der ook geen windows oid opzetten...

ok, opstarten dus met een bootdiskette.

Dan eventueel even met fdisk /mbr de mbr herstellen.
Start dan de setup van windows. Post even de exacte foutmelding als je die krijgt. Welke windows wil je installeren ?

Je hebt nu helemaal geen systeembestanden op je schijf staan door de format. Dus je kan nu alleen booten van diskette of cd-rom.

je moet iets van een opstart schijf hebben,

of een diskettestation met windows bootflop,
of een opstart cdrom, vb XP of Linux

of je moet je schijf bootable maken, maar dan moet je er eerst iets van een systeem op kunnen zetten.

logisch dat je pc dit aangeeft, aan gezien er geen opstartdisk (zowel diskette, als HD als CDrom word bedoeld met diskette) is

Jeroen

Geplaatst door vaat

welke versie van Fdisk heb jij? ik probeerde die(ik heb ook een kapott HD liggen) maar fdisk zegt dan bij mij dat het geen geldig parameter is, ik gebruik een bootdisc van www.bootdisk.com

db

Geplaatst door dirtbag

welke versie van Fdisk heb jij? ik probeerde die(ik heb ook een kapott HD liggen) maar fdisk zegt dan bij mij dat het geen geldig parameter is, ik gebruik een bootdisc van www.bootdisk.com

db

kent hij fdisk dan wel vanaf dezelfde locatie als waar je de optie fdisk /mbr doet ? Deze optie bestaat al een hele tijd. maak is een diskette aan vanuit je windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan